شرکت های امنیتی خصوص گزینه های اعزام نظامیان امریکایی به افغانستان را انتخاب می کنند

© Flickr / Expert Infantryشرکت های امنیتی خصوص گزینه های اعزام نظامیان امریکایی به افغانستان را انتخاب می کنند
شرکت های امنیتی خصوص گزینه های اعزام نظامیان امریکایی به افغانستان را انتخاب می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاوران رییس‌‎جمهور ترمپ دو تجار را که بنیانگذران شرکت‎های امنیتی خصوصی "بلک واتر" و "دایناکورپ انترنشنل" استند و در افغانستان فعالیت داشتند، برای تعیین گزینه‎هایی برای فرستادن سربازان این کشور به افغانستان، گماشته‎اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مقام‎های امریکای روز دوشنبه گفته‎اند که دستیاران دونالد ترمپ، رییس‎جمهورایالات متحدۀ امریکا برای تعیین گزینه‌های فرستادن سربازان به افغانستان، دو تجار را به کارگماشته‎‏اند.
مقام‎های این کشور افزوده‎اند که مشاوران رییس‎جمهور ترمپ برای گرفتن مشوره دربارۀ چگونگی فرستادن سربازان به افغانستان دوبازرگانی را به کارگماشته‎اند که آنان از قراردادهای نظامی با پنتاگون سود برده‎اند.
روزنامه نیویارک تایمز گزارش داده است که این تصمیم نمایانگر درگیر بودن ادارۀ ترمپ درتعیین راهبرد تازه واشنگتن دربارۀ جنگ افغانستان است.
بربنیاد این گزارش "ایرک دی پرنس" یکی ازبنیانگذاران شرکت امنیتی خصوصی "بلک واتر" و "ستیفن ای فینبیرگ" یک میلیاردر امریکایی که مالک شرکت "دایناکورپ انترنشنل" است همچون مشاوران از سوی ادارۀ ترمپ گماشته شده‎اند.
بربنیاد گزارش نیویارک تایمز، این دوبازرگان مشوره‎های شان را به جای چگونگی فرستادن سربازان، متکی به دست آوردن قراردادها کرده‎اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала