البغدادی باردیگر زنده شده است

© AP Photo / Militant video, Fileمسمومیت البغدادی ، فرمانده داعش
مسمومیت البغدادی ، فرمانده داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بعد ازنشر گزارش مرگ ابوبکرالبغدادی توسط نیرو های نظامی روسیه ، در بین نیروهای ائتلاف بین المللی اخبر های مبنی زنده بودن او پخش گردید.

به گزارش اسپوتنیک،جنرال آمریکایی استیون تاون سند در این زمینه گفت من ازین موضوع اصلا اطلاع ندارم. او گفت ، چند هفته پیش روس ها گفتند که در نتیجه حملات جنگنده های نظامی روسیه ،ابوبکر البغدادی نابود گردید. اما پس از آن باز هم در باره زنده بودن او خبر های پیچید.
او گفت امیدوار است که رهبر گروه تروریستی داعش کشته شده باشد. به گفته این نظامی آمریکایی ، به هر حال اگرچنین نباشد، باز هم به مجرد پیدا شدنش از بین خواهد رفت.
پرتال خبری "سومریه نیوز" بروز سه شنبه خبر داد که داعش ازمرگ البغدادی خبر داده است.
به گزارش رسانه های عراقی ، گروه تروریستی داعش گفته است که البغدادی کشته شده و به زود ترین فرصت جانشین او اعلام خواهد شد. جزئیات زیادتردر خصوص سرکرده این گروه گفته نشده.
پیشتر وزارت دفاع روسیه خبر داده بود که البغدادی در نتیجه حملات نیروهای هوایی روسیه بتاریخ 28 ماه می در منطقه جنوب رقه نابود شده است. نام حقیقی این تروریست عواد ابراهیم بدری بود و او بارنخست در جولای 2014 خود را به جهانیان نشان داد. در آن زمان وی در شهر موصل که آن زمان تحت کنترل داعش قرار داشت از مسجد بیرون آمده ودر خاور میانه اعلام تشکیل خلافت اسلامی را کرد. از همان وقت تا امروز رسانه ها چندین مرتبه اطلاعاتی درباره مرگ او پخش نمودند اما این خبر ها هیچ بار تایید نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала