کشف اسکلت قدیمترین انسان در سایبریا

© REUTERS / Dado Ruvicمطالعات ژنتیکی اجساد امپراتور وسیه
مطالعات ژنتیکی اجساد امپراتور وسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بقایای انسان باستان که از مغاره دنیسوف سایبریا بدست آمده ،متعلق به یک دختر است .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشره مجله Science Advances ، یک تیم بین المللی از محققان روسیه، آلمان، کانادا و ایتالیا معلوم نمودند که دندان های کشف شده از مغاره دنیسوف در سایبریا که در سال 1984 پیدا شده بود، متعلق به یک دختر جوان از منطقه دنیسوف است. حفاری های پیش نشان داد که حدود 20 هزار سال پیش مردم باستان درین جا زندگی میکردند.

انسان های منطقه دنیسوف یک نوع از تبار انسانها است که اکنون منقرض شده اند. شمار کم از استخوان های بدست آمده " دو دندان " بار اول در گالری دنیسوف در مغاره آلتای پیدا شد.
در حال حاضر قطعات یافت شده عبارت از " بند انگشت دست و چند عدد دندان " میباشد. نتایج حاصله تحلیل قطعات DNA نشان داد که مردم این منطقه مربوط به نی اندرتال ها که حدود 500 هزار سال پیش ازینجا جدا شده بودند ، میباشد. با این حال اجداد آنها با انسانهای هوشمند 700 هزار سال پیش قدامت داشتند. کشف سال 1984، در لایه های مختلف استراتیژیگرافی که حدود 60 الی 227 سال یش تشکیل شده بودند. سن قطعات کوچکتر 30تا 50 هزار سال است.
تجزیه و تحلیل هسته DNA نشان داد که بقایای بدست آمده متعلق به دختر است. علاوه بر این، دانشمندان موفق شدند ثابت نمایند که تنوع ژنتیکی میان مردمان منطقه دینیسوف که در زمان های مختلف در مغاره ها زندگی میکردند بسیار کم است که بیانگر آنست که این مردمان ممکن در انزوا بسر میبردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала