سناتورها: طرح اصلاحی جدید وزارت داخله "مجاهد ستیزانه" است

© AP Photo / Rahmat Gul, Poolسناتورها: طرح اصلاحی جدید وزارت داخله "مجاهد ستیزانه" است
سناتورها: طرح اصلاحی جدید وزارت داخله مجاهد ستیزانه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بعضی اعضای مجلس سنا ادعا دارند که طرح جدید اصلاحی در وزارت داخله که بر مبنای آن هیچ افسری بدون داشتن سند تحصیلی لیسانس نمی تواند در بست جنرالی کار کند، "مجاهد ستیزانه" است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، برخی اعضای مجلس سنا تاکید دارند که این طرح به منظور بیرون راندن مجاهدین از صفوف نیروهای پولیس است؛ اما برخی دیگری از سناتورها از این طرح حمایت کردند.
محمد هاشم الکوزی رییس کمیسیون امنیت داخلی و امور دفاعی مجلس سنا می گوید که شورای امنیت ملی برای وزارت داخله طرزالعملی را درست کرده است که بر بنیاد آن افسرانی که سند تحصیلی لیسانس را نداشته باشند نمی توانند در بست جنرالی در این وزارت کار کنند.
آقای الکوزی گفت: "این طرزالعمل به ضرر مجاهدین است و به هدف بیرون راندن مجاهدان از صفوف نیروهای امنیتی ساخته شده است".
او ادامه داد؛ شماری از خلقی‌ها و پرچمی‌ها در شورای امنیت ملی در تلاش آن اند که مجاهدین را به حاشیه بکشانند تا خود آنان بتوانند به رشوه‌ستانی و فسادی که دارند ادامه دهند. به گفته وی، مجاهدین برای نجات افغانستان خدمات شایسته ای را انجام داده اند و بیرون راندن آنان به هیچ وجه قابل قبول نیست.
محی الدین منصف دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت که تطبیق این طرزالعمل در وزارت داخله، مخالفان درونی کشور را افزایش می دهد و به بهانه آوردن اصلاحات یک تعداد از جنرالان متخصص برکنار خواهند شد.
آقای منصف افزود: "هر کس حق دارد که در چارچوب وزارت داخله کار کند؛ خصوصاً به قشر مجاهدین باید بیشتر زمینه داده شود؛ دور کردن آنان کار خوبی نیست و حکومت باید در مورد این طرزالعمل تجدید نظر کند".
اما؛ برخی از سناتوران دیگر می گویند که این طرزالعمل یک برنامه اصلاحی دولت است و سناتوران نباید جلو آوردن اصلاحات در وزارت داخله را بگیرند.
این در حالی است که پیش از این رییس جمهور غنی وزارت داخله را فاسد ترین نهاد در کشور خوانده بود و وعده داده بود که اصلاحات جدی را در این وزارت به میان می آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала