روسان و امریکایان به همدیگر، نسبت آنچه که آنها فکر میکنند، شباهت زیاد دارند

© Flickr / Sean Ellisروسان و امریکایان به همدیگر، نسبت آنچه که آنها فکر میکنند، شباهت زیاد دارند
روسان و امریکایان به همدیگر، نسبت آنچه که آنها فکر میکنند، شباهت زیاد دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته لیزا دیکی مولف کتاب «خرسان در خیابان ها»، همه امریکایان به دونالد ترامپ شباهت نه دارند. از همینرو ما نباید فکر کنیم که همه روسان شبه ولادیمیر پوتین می باشند.

ایریک جانسون (Eric Johnson) در نشریه «recode» چاپ امریکا می نویسد، لیزا دیکی (Lisa Dickey) از سال 1995 تا 2015 به روسیه سه بار سفر نموده است. طی مدت 20 سال در روسیه چیزهای زیادی — در عرصه سیاست، اقتصاد و خاصتاً تخنالوژی ها، تغییر کرده است. ولی، طوریکه دیکی در کتاب خود تحت عنوان «خرسان در خیابان ها»، (Bears in the Streets) می نویسد ، تصور اشتباهی روسان و امریکایان راجع به یکدیگر تا اندازه زیادی کما فی سابق پابرجا باقی مانده است.
دیکی به کتاب خود این عنوان را به خاطری برگزیده که او هنگام سفر خود به روسیه اکثراً از هم صحبتان خود می شنید که «همه شما، امریکایان، عقیده دارید که در وطن ما تا به حال خرسان در خیابان ها میگردند». اما، او اشاره میکند که حتی اگر برخی امریکایان واقعاً هم چنین عقیده داشته باشند، ما در امریکا نیز تعداد بسیار زیاد خرسان وحشی داریم.
دیکی در مصاحبه نو در Recode Decode با کارا سویشیر (Kara Swisher) توضیح داد:«آنها تصور میکنند که ما به آنها احترام نمی کنیم، آنها فکر میکنند که ما به آنها توجه نمی کنیم. واضح است، ما امروز روسیه را پیوسته مورد بحث قرار میدهیم و از نقطه نظر من، این به آنها امکان احساس کردن خود و این گفته را میدهد که «همه» چنین فکر میکنند و این مبالغه بس بزرگ خواهد بود — ولی من فکر میکنم که بخش معین در جامعه روسیه وجود دارد که نمایندگان آن فکر میکنند:«حالا شما یکبار دیگر، طوریکه در گذشته، زمانیکه در جهان دو ابرقدرت وجود داشتند، به ما توجه جدی مبذول میدارد».
مولف در ادامه می نویسد، در روسیه، مانند امریکا، رسانه ها نقش عظیمی در تنظیم این امر بازی میکنند که مردم اکثراً تا چه حد راجع به حوادث در جهان خارج می اندیشند. اکثریت آنهایی که با آنها دیکی هنگام سفرهایش به روسیه صحبت ها انجام داده بود، از اخبار از طریق تلویزیون های تحت کنترول کرملن آگاهی حاصل میکنند و — اگرچه در سال ،2015، وقتیکه او در روسیه مصروف سفر بود، او دونالد ترامپ را آنقدر جدی تلقی نمی کرد، تا نظر روسان را در باره او جویا شود — او توانسته بود راجع به روسای جمهوری امریکا نظرات دلچسپ به دست آورد.
دیکی، ضمن به خاطر آوردن بیانات روسان راجع به بارک اوباما، معلومات داد:«آنها پیوسته می گفتند:«او وحشتناک است، همه آنچه که او میگوید و میکند — این همه دروغ است شما نباید بر هیچ حرف او باور کنید». و بعداً کدام کس از آنها گفت:«اگر دموکرات رئیس جمهور شود، روسیه نباید از او هیچ چیزی خوبی انتظار داشته باشد». من پاسخ دادم:«خوب، آیا جورج بوش-پسر خوش شما می آمد؟» «البته، نه خیر! از او نیز ما نفرت داشتیم». آنگاه من پرسیدم:«آیا در تاریخ امریکا چنین روسای جمهوری وجود داشتند که خوش شما می آمدند و شما از آنها خوش بودید؟» «رونالد ریگان» چطور.
به گفته دیکی، مانند اینکه امریکایان حالا از بابت مداخله احتمالی هکران روس در انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری ابراز نگرانی میکنند، روسان هم نسبت به رسانه های امریکایی که به عقیده آنها گویا بر آنها اثر میگذارند، با بی اعتمادی زیاد برخورد میکنند. دیکی دیدن فلم «ساکنان مریخ» را که در آن امریکایان از چین خواهش بعمل می آورند که که میت دیمون (Matt Damon) را از مریخ برگردانند، به خاطر می آورد.
دیکی معلومات داد:« دوست من گفت چه کسی فکرکرده می توانست که شما راجع به این از چینایان خواهش میکنید، نه از روسیه». او خود را حقیقتاً توهین شده احساس میکرد.
دیکی راجع به یک دختر متمول چنین معلومات داد:«او عملاً راساً به من معلومات داد که چرا مطبوعات روسیه به مقایسه مطبوعات امریکایی آزادتر اند، چرا روسان به مقایسه امریکایان آزادترند و میخواست ثابت سازد که عمل تروریستی 11 سپتمبر — این کار دست خود امریکایان است. من فقط به او پاسخ دادم که اگرچه امریکا از کمال فاصله زیاد دارد، ولی او در این مورد جداً اشتباه میکند».
دیکی افزود:«شما ببینید که حالا مطبوعات ما در چه حال قرار دارند. آنها را به کنفرانس مطبوعاتی به قصر سفید اجازه نمی دهند، آن را به پخش اخبار جعلی متهم می سازند. ما، بدون تردید، در مسیر نزولی حرکت میکنیم».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала