انتقاد شدید اردوغان از مقامات اتحادیه اروپا

© AFP 2023 / Adem Altanانتقاد شدید اردوغان از مقامات اتحادیه اروپا
انتقاد شدید اردوغان از مقامات اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی از مقامات اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای با شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد اگر اروپا بگوید نمی‌تواند ترکیه را به عنوان یک عضو بپذیرد، این کشور احساس خوبی خواهد داشت. وی افزود ترکیه می‌تواند روی پا‌های خود بایستد.
اردوغان همچنین زندانی کردن 150 خبرنگار را تکذیب کرد و مدعی شد تنها 2 نفر با کارت خبرنگاری بازداشت شده اند.
ادعای اردوغان در حالی مطرح می‌شود که بازداشت مدیر منطقه‌ای "عفو بین‌الملل" و 9 نفر دیگر در این کشور تمدید شده است. این 10 نفر به عضویت در یک گروه تروریستی مسلح متهم شده اند.
اردوغان درباره عضویت در اتحادیه اروپا گفت: «ما به آنچه گفته‌ایم پایبندیم. اگر اروپا بی‌پرده بگوید نمی‌تواند ترکیه را در اتحادیه بپذیرد، این گفته به ما احساس آرامش خواهد داد. ما سپس اجرای طرح دوم و سوم خود را آغاز خواهیم کرد… اتحادیه اروپا برای ما ضروری نیست… ما آرام هستیم… زمانی که اولین بار صدراعظم ترکیه بودم، در جلسات رهبران اتحادیه اروپا ترکیه کشوری توصیف می‌شد که انقلابی آرام را پشت سر گذاشته است. اما همان اروپا حالا نه تنها ما را به جلسه رهبران اتحادیه دعوت نمی‌کند، بلکه وقت ما را هم تلف می‌کند. حالا چنین وضعی حاکم است.»
وی در ادامه افزود بیشتر ترک‌ها عضویت در اتحادیه اروپا را نمی‌خواهند و معتقدند نگرش این قاره به ترکیه ریاکارانه است. اردوغان افزود: «علی‌رغم این وضع، ما برای مدت کوتاهی همچنان با خلوص نیت با اروپا رفتار می‌کنیم.»
اردوغان درباره بحران قطر نیز افزود: «ببینید، حالا این سؤال را از من می‌پرسید. اما چرا از آمریکا سؤال نمی‌کنید؟ چرا از فرانسه و انگلیس نمی‌پرسید؟ ما بخشی از این بحران‌ها نیستیم. برعکس، می‌خواهیم در خلیج فارس مروج گفتگو و صلح باشیم. ما برای یافتن یک راه حل عجله داریم. ترکیه هرگز در این منطقه طرفدار کشته شدن مسلمانان به دست سایر مسلمانان نیست. نمی‌خواهیم شاهد درگیری مسلمانان باشیم. از این وضع به تنگ آمده‌ایم. نمی‌خواهیم ببینیم چه اتفاقاتی در یمن، فلسطین و لیبیا رخ می‌دهد. واضح است در سوریه و عراق چه رخ می‌دهد. ترکیه هزینه این مشکلات را می‌پردازد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала