آمادگی ترامپ برای اعلام استراتژی اش در افغانستان

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی ترامپ برای اعلام استراتژی اش در افغانستان
آمادگی ترامپ برای اعلام استراتژی اش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی قصر سفید می‎گوید که رییس‎جمهور ترامپ آمادۀ اعلام راهبرد تازۀ این کشور در مورد افغانستان است، اما تا کنون روند بازنگری این راهبرد، پایان نیافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا آماده است تا به زودی راهبرداش را دربارۀ افغانستان، اعلام کند.
سارا هاکابی سندرز، سخنگوی قصر سفید می‎‏گوید که ترامپ در برنامه دارد تا راهبرد تازۀ واشنگتن را دربارۀ افغانستان اعلام کند، اما تاکنون روند بازنگری راهبرد کنونی، پایان نیافته است.
وی می‎افزاید که تاکنون جدول زمانی برای اعلام این راهبرد روشن نشده است.رییس ‏جمهور ترامپ وزیردفاع اش را مسؤول تعیین شمار نیروهای امریکایی در افغانستان گماشته است.
طبق برخی گزارش ها، درکنار افزایش درحدود سه هزار نظامی امریکایی، در حدود چهار هزار سرباز امریکایی نیز به افغانستان اعزام خواهند شد. از سویی هم، هوگو لارنس، سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان روز سه‎شنبه گفت که قرار است در آینده نزدیک راهبرد تازه‏اش را دربارۀ جنگ افغانستان نهایی بسازد.
وی در این باره گفت: "ما راهبرد مان را دربارۀ منطقه نیز مورد بررسی قرار می‎دهیم که تنها افغانستان شامل این موضوع نیست، بل پاکستان و روابط پاکستان با هند و ایران نیز شامل این بازنگری است. من باورمند هستم هنگامی که بازنگری به پایان برسد، ایالات متحده امریکا یک سیاست بسیار قوی که حمایت واشنگتن و متحدان آن به افغانستان شامل آن است اعلام خواهد شد."
به روز دوشنبه نیز گزارش‎های پخش شدند که دستیاران ترامپ برای تعیین گزینه‌های فرستادن سربازان به افغانستان، دوبازرگان را به کارگماشته‎‏اند.
مقام‎های این کشور افزوده‎اند که مشاوران ترمپ برای گرفتن مشوره دربارۀ چگونگی فرستادن سربازان به افغانستان دوبازرگانی را به کارگماشته‎اند که آنان از قراردادهای نظامی با پنتاگون سود برده‎اند.
روزنامه نیویارک تایمز گزارش داده است که این تصمیم نمایانگر درگیر بودن ادارۀ ترمپ درتعیین راهبرد تازه واشنگتن دربارۀ جنگ افغانستان است.
بربنیاد این گزارش "ایرک دی پرنس" یکی ازبنیانگذاران شرکت امنیتی خصوصی "بلک واتر" و "ستیفن ای فینبیرگ" یک میلیاردر امریکایی که مالک شرکت "دایناکورپ انترنشنل" است همچون مشاوران از سوی ادارۀ ترمپ گماشته شده‎اند.
بربنیاد گزارش نیویارک تایمز، این دوبازرگان مشوره‎های شان را به جای چگونگی فرستادن سربازان، متکی به دست آوردن قراردادها کرده‎اند.
مقام‌های افغان امیدوار هستند که پس از اعلام راهبرد تازه امریکا دربارۀ جنگ افغانستان، اوضاع امنیتی کشور گواه بهبودی‎هایی شود و بر پشتیبانان هراس‏افگنان فشارهای بیشتری وارد شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала