نام جانشینان احتمالی البغدادی افشا گردید

© Flickr / Thierry Ehrmannابوبکر البغدادی
ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه وابسته به خاندان آل‌سعود، نام فرد جانشین رهبر داعش را پیش‌بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، روزنامه "الشرق الاوسط» چاپ عربستان سعودی در شماره روز چهارشنبه به نقل از منابع امنیتی عراقی نوشت: براساس احتمالات، نام «ایاد العبیدی» و «ایاد الجمیلی» دو افسر سابق رژیم صدام بیشتر از دیگرنام ها برای جانشینی ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش به چشم می خورد.
این روزنامه به نقل از منابع خود همچنین نوشت: «ایاد عبدالرحمن العبیدی» ملقب به «ابوصالح» و یا «فاضل حیفا»، افسر ارشد سابق رژیم صدام حسین است که پس از سرنگونی رژیم بعث عراق در سال 2003 میلادی به شبکه تروریستی القاعده پیوست و جزو بازداشت شدگان سابق زندان «بوکا» بوده است.
روزنامه مذکور افزود: نام العبیدی سال 2015 میلادی و زمانی مطرح شد که از سوی گروه تروریستی داعش به عنوان ریاست شورای نظامی این گروه پس از هلاکت «ابومسلم الترکمانی» در عراق منصوب شد. وی در عین حال به عنوان معاون ابوبکر بغدادی در عراق نیز تعیین شد.
الشرق الاوسط در ادامه به نقل از منابع عراقی نوشت: از سوی دیگر «ایاد حامد حلف الجمیلی» معروف به «ابوعبدالرحمن الانصاری» که در فلوجه عراق متولد شده، دگروال سازمان اطلاعات ارتش عراق در زمان صدام حسین بود و در حال حاضر سمت مسئولیت امنیت داخلی گروه ترویستی داعش را برعهده دارد و از سرکردگان نزدیک به بغدادی محسوب می شود. وی نیز سمت معاون سرکرده داعش را در اختیار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала