آنانیکه بخاطر تامین صلح در سراسر جهان جان دادند+عکس

© Sputnik / Alexey Filippovآنانیکه بخاطر تامین صلح در سراسر جهان جان دادند+عکس
آنانیکه بخاطر تامین صلح در سراسر جهان جان دادند+عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان روسی که قربانی جنگ در سوریه شدند

چنانکه اسپوتنیک گزارش داد، یک نظامی روسی در ولایت هما در سوریه جانش را از دست داد. وزارت دفاع روسیه با تائید این خبر، هویت این نظامی را اعلام کرد. تورن نیکولای افاناسوف، مشاور نظامی روسی در سوریه بود که مسئولیت آموزش نظامیان دولتی سوریه را به عهده داشت. افاناسوف در نتیجه یک حمله خمپاره کشته شد. برای وی از جانب دولت روسیه مدال دولتی پس از مرگ اعطا شد.

در مجموع از آغاز عملیات نظامی در سوریه، روسیه بیشتر از 30 نظامی اش را از دست داد.

اسپوتنیک بعضی از آنها را به خاطر می‌آورد.

الگ پشکوف، پیلوت جنگنده سو-24

به تاریخ 24 ماه نومبر سال 2015 جنگنده روسی سو-24 توسط جنگنده ترکی اف-16 ترکی هدف قرار گرفت و در قلمرو سوریه سرنگون شد. فرمانده این جنگده و هدایتگر آن توانستند قبل از سقوط طیاره با استفاده از چتر نجات از طیاره بیرون بپرند. الگ پشکوف در حالیکه به طرف زمین نزدیک می‌شد، در نتیجه تیراندازی شورشیان از زمین کشته شد. کنستانتین موراختین، هدایتگر جنگنده، توسط تیم جستجو و نجات قوای پیاده روسی به حمایت نیروهای ویژه سوریه نجات یافت.

الکساندر پروخورنکو، لمری بریدمن

در اخیر ماه می سال 2016 وزارت دفاع روسیه از کشته‌شدن افسر 25 ساله نیروهای ویژه روسیه در سوریه خبر داد. لمری بریمدمن الکساندر پروخورنکو، در جریان حملات هوایی بالای تروریست‌ها در نزدیکی پالمیرا کشته شد. پس از آنکه شورشیان وی را محاصره کردند، این افسر خودش را به قتل رسانید. براساس فرمان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به دلیل شجاعت و قهرمانی در اجرای وظیفه نظامی، این افسر به عنوان قهرمان روسیه اعلام شد.

نیکیتا شیفچنکو، سرباز

در ماه جولای سال 2016 خبر کشته‌شدن نیکیتا شیفچنکو، سرباز اردوی روسیه در سوریه اعلام شد. این سرباز در هنگام تامین امنیت کاروان موترهای مرکز آشتی جناح‌های مخالف در ولایت حلب سوریه، در نتیجه انفجار یک ماین جاسازی‌شده توسط شورشیان کشته شد. 

سنال سنچیروف، فرمانده کندک هوایی

در ماه دسمبر سال 2016 در منطقه پالمیرا، زمانی‌که شورشیان افراط گرا عملیات شان را برای بازپس‌گیری شهر آغاز کردند، فرمانده کندک هوایی، جگرن سنال سنچیروف کشته شد.

سرگئی بوردوف، مشاور نظامی

جگرن بوردوف یکی از مشاورین روسی بود که مسئولیت آموزش یکی از واحد های نیروهای نظامی سوریه را به عهده داشت. در ماه اپریل سال 2016 زمانی‌که تروریست‌ها به پایگاه نظامی حمله کردند، جگرن سرگئی بوردوف به قتل رسید. برای وی از جانب دولت روسیه مدال دولتی پس از مرگ اعطا شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала