العبادی خطاب به ترامپ: عراقی ها خود بر خود حکومت می کنند

© AP Photo / Hadi Mizbanالعبادی خطاب به ترامپ: عراقی ها خود بر خود حکومت می کنند
العبادی خطاب به ترامپ: عراقی ها خود بر خود حکومت می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم عراق در گفت‌وگوی تلفونی خود با رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که کشورش اجازه تعدی به حاکمیت عراق را نخواهد داد و این عراقی‌ها هستند که بر خود حکومت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دفتر حیدر العبادی صدراعظم عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با حیدر العبادی صدراعظم عراق تلفونی صحبت کرد.
براساس این بیانیه، ترامپ پیروزی‌های چشمگیر نیروهای عراقی در آزادسازی شهر موصل را تبریک گفت.
این بیانیه افزود: ترامپ در این تماس تلفونی احترام و تقدیر خود از شجاعت فرماندهان و نیروهای عراقی را ابراز داشت و گفت که پژواک داستان پیروزهای بزرگ در نبرد هم‌اکنون در شهرهای جهان طنین‌انداز شده است.
بر اساس این بیانیه، صدراعظم عراق نیز از حمایت بین المللی از کشورش در مقابله با تروریزم داعش تقدیر و بر اهمیت بسیج همه عوامل برای تسریع در تکمیل آزادسازی سایر اراضی عراق و پایان دادن به حضور گروه تروریستی داعش تأکید کرد.
وی افزود: عراقی‌ها جانفشانی‌های بزرگی برای آزادسازی سرزمین خود از دست داعش کردند و این خود آنها هستند که بر خودشان حکومت می‌کنند و هرگز به هیچ طرفی اجازه نخواهند داد که به حاکمیت و کشور و ثروت آنها تعدی کند.
العبادی گفت: با وجود جنگ ویرانگر و سیطره داعش بر برخی از اراضی عراق و ویران کردن مناطق گسترده‌ای، عراق به بازگرداندن ثبات به مناطق آزادشده و بازگرداندن آوارگان و اصلاحات اقتصادی لازم در راستای جهش کشور و مدیریت ثروت‌ها در راستای منافع مردم ادامه داد.
صدراعظم عراق روز دوشنبه آزادسازی کامل شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала