تنها اس 500 می تواند راکت های مافوق صوت را رهگیری کند

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian FederationЗРК С-500 "Прометей"
ЗРК С-500 Прометей - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیستم دفاعی جدید و پیشرفته ای «اس 500 » روسی برای رهگیری راکت های بسیار سریع است.

به گزارش اسپوتنیک، راکت های که از سیستم دفاعی اس 500 شلیک می شوند توانایی رهگیری همزمان چندین راکت و جنگنده های دشمن را دارد.  

ЗРК С-500 Прометей - اسپوتنیک افغانستان
اس-500 بهترین و بی نظیرترین سیستم دافع هوا- فضائی در جهان

کارشناسان می گویند: سیستم دفاعی جدید اس 500 در مقایسه با سیستم دفاعی مشابه امریکایی «پاتریوت» از برتری بیشتری برخوردار است. زیرا سامانه پاتریوت تنها با استفاده از یک راکت هواپیماها و یا راکت های بالستیک را رهگیری می کند، درنتیجه امکان هدف قرار دادن راکت های بالستیک با سیستم پاتریوت 10 تا 15 درصد است. 

اما سیستم دفاعی اس 500 اهداف مورد نظر را در محدوده ای دایره ای شکل به قطر 600 کیلومتر هدف قرار دهد و به صورت همزمان 10 راکت بالستیک را که با سرعت 7 کیلومتر در ثانیه پرواز می کنند، رهگیری و منهدم کند.

 پاول سوزینوف مسئول طراحی در کنسرسیوم آلماز- آنتی وابسته به صنایع نظامی روسیه پیش از این گفته بود: روسیه آخرین سیستم دفاع ضد هوایی را ساخته است که از توانایی نابودسازی اهداف در فاصله 100 کیلومتری از سطح زمین برخوردار است. وی در گفتگویی با آژانس خبری" ریانووستی" گفته بود: ما توسعه تجهیزات هوا و فضا را برای 25 سال آینده پیش بینی کرده ایم. این سیستم ما باید در برابر تجهیزاتی مبارزه کند که در حال حاضر هیچ وجود ندارد و امکان دارد تولید گردد. به گفته وی، سیستم دفاع ضد هوایی روسیه در فاصله 100 کیلومتر از زمین قادر است اهداف را حتی در لایه های جو زمین رهگیری و نابود کند.
سیستم "اس — 500 " نسل جدیدی از سیستم های دفاع ضد هوایی " زمین به هوا" می باشد.

قرار است نمونه آزمایشی این سامانه در سال 2020 رونمایی شود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала