اتحادیه‌ اورپا: دوسیه‌ دوستم در یک محکمه عادلانه برسی شود

© Photo / PixabayEU flag
EU flag - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه‌ی اورپا در افغانستان در پیوند به دادگاهی شدن دوسیه‌ معاون اول ریاست جمهوری کشور، خواستار نتیجه‌گیری به موقع دادگاه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه 1، اتحادیه‌ اروپا در یک خبرنامه ‌ای نوشته است که این سازمان در یک "محکمه عادلانه" خواستار نتیجه‌ گیری به موقع قضیه ای‌ اتهام "نقض حقوق بشری" توسط عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری است.
این سازمان از تمام شهروندان افغانستان خواسته است که برای پیشرفت صلح، ثبات و دیموکراسی با در نظر داشت احترام کامل به حاکمیت قانون، یکجا با هم کار کنند. خبرنامه‌ افزوده است: "نباید معافیت از مجازات صورت بگیرد."
دادستانی کل کشور دیروز "چهارشنبه، ۲۱ سرطان" خبر داد که دوسیه‌ جنرال دوستم، معاون نخست ریاست جمهوری کشور به دادگاه فرستاده شده است.
جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل به تلویزیون ۱ گفت: "بررسی دوسیه‌ی جنرال دوستم تکمیل شده بود و به تاریخ ۲۲ جوزا به دادگاه فرستاده شد."
جنرال دوستم و نه نگهبانش متهم به اذیت جنسی احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان و از رقیبان سیاسی آقای دوستم، هستند.
پیش از این، هوگو لارنس شارژدافیر سفارت امریکا در افغانستان دیروز "سه شنبه، بیستم سرطان" گفت که هیچ کس فراتر از قانون نیست؛ حکومت افغانستان باید این را ثابت کند و قانون را بر معاون رییس جمهور و یک فرد عادی کشور به گونه‌ی مساوی تطبیق کند.
آقای لارنس افزوده بود: "اتهامی که بر معاون نخست رییس جمهوری وارد شده است، خیلی جدی است و حکومت افغانستان باید این موضوع را به گونه‌ی جدی پیگیری کند."
احمد ایشچی ماه‌ها پیش مدعی شد که آقای دوستم و نه محافظش او را اذیت جنسی کرده‌اند. جنرال دوستم اکنون برای "درمان" در ترکیه به سر می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала