داعشی‌ های شکست خورده از موصل توان آمدن به ‌افغانستان را دارند ؟

© AP Photo / Militant websiteБоевики ДАИШ в Сирии
Боевики ДАИШ в Сирии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست سفارت عراق در کابل در نشست خبری که به مناسبت آزادی موصل در کابل دایر گردید گفت، داعش در موصل عراق به ‌کلی سرکوب شده ‌است.

به گزارش اسپوتنیک، آقای زهیر الغلای ،سرپرست سفارت عراق در کابل در پاسخ به‌سوالی مبنی بر این که آیا نیروهای داعش پس از شکست موصل به افغانستان نخواهند آمد؟ گفت که نیروهای عراقی داعش را به‌گونه کلی سرکوب کرده و جلو فرار آنان به مناطق همجوار و یا سایر کشورها را گرفته ‌اند.
آقای زهیر الغلای اضافه کرد که آنان با راه‌اندازی عملیات‌ها از چندین سمت، قبل از بیرون شدن نیروهای داعش از موصل، به‌گونه کُلی این نیروها را از بین بردند.
او تاکید کرد که آمدن نیروهای داعشی از موصل به افغانستان ناممکن است.
او یادآور شد که داعشیان (افغانی و عراقی) تنها در قساوت، وحشی‌گری و عملیات ضد انسانی وجهه مشترک دارند، اما داعشی‌هایی که در عراق می‌جنگند، با کسانی‌ که در افغانستان به نام داعش می‌جنگند، دیگر هیچ وجهه مشترک ندارند.
در همین حال با آن که نیروهای داعشی نیز کشته شدن فرمانده خود را تأیید کرده‌اند؛ سرپرست سفارت عراق در کابل، اما کشته شدن ابوبکر البغدادی را رسماً تأیید نکرد و گفت که برای عراقی‌ها کشته شدن و یا نشدن البغدادی هیچ فرقی نمی‌کند.
به‌گفته او، "کشته‌شدن و نشدن رهبر گروه داعش برای ما مهم نیست، بل این مهم است که ما گروه داعش را در عراق شکست دادیم و دیگر قادر نیست که در آن کشور سر بالا کند".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала