دودایف، اسامه، البغدادی/ خطرناک‌ترین تروریست‌ها چگونه کشته شدند+عکس

© AP Photo / Militant video, Fileدودایف، اسامه، البغدادی/ خطرناک‌ترین تروریست‌ها چگونه کشته شدند+عکس
دودایف، اسامه، البغدادی/ خطرناک‌ترین تروریست‌ها چگونه کشته شدند+عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چنانکه اسپوتنیک پیشتر گزارش داده بود، گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای کشته شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده خود را تائید کرد. در این مطلب چگونگی عملیات از بین‌بردن خطرناک‌ترین تروریست‌ها در جهان را مرور می کنیم:

جوهر دودایف، اولین رهبر جمهوری خودخوانده ایچکریا

دودایف 21 اپریل سال 1996 هنگامی در چچن در داخل موترش از تلفون ماهواره‌ای خود استفاده می کرد، توسط سرویس های اطلاعاتی روسیه شناسایی شد و با شلیک راکت‌های هدایت شونده به هلاکت رسید.

اصلان ماسخادوف، رهبر ایچکریا از سال 1997 تا سال 2005

اصلان ماسخادوف، سرکرده شبه نظامیان و رهبر جمهوری خودخوانده ایچکریا به تاریخ 8 مارچ سال 2005 طی عملیات ویژه سازمان امنیت فدرال روسیه به هلاکت رسید. ماسخادوف در نتیجه واگذاری اطلاعات درباره محل اقامت وی از سوی شهروندان پیدا شد و نابود گردید.
دیرتر اعلام شد که این شهروندان 10 میلیون دالر جایزه اعلام شده را برای واگذاری اطلاعاتی را که به پیدا کردن ماسخادوف منجر شود، دریافت نمودند.
رمضان قدیروف، رئیس جمهور فعلی چچن در مورد کشته‌شدن ماسخادوف گفت که نظامیان دولتی می‌خواستند ماسخادوف را زنده دستگیر کنند اما وی در نتیجه استفاده نادرست از سلاح محافظش کشته شد.

ابو مصعب الزرقاوی، سرکرده گروه تروریستی "القاعده" در عراق

ابو مصعب الزرقاوی، سرکرده گروه تروریستی "القاعده" در ماه جون سال 2006 در 50 کیلومتری شمال شرقی بغداد به دست نیروهای امریکایی کشته شد.

شمیل باسایف، یکی از رهبران جمهوری خودخوانده ایچکریا

باسایف، فرمانده شبه نظامیان ایچکریا پس از مرگ دودایف، که سازماندهنده عملیات بزرگ تروریستی در روسیه از جمله تصرف مدرسه شهر بسلان در سپتمبر سال 2004 بود، به تاریخ 10 جولای سال 2006 در نتیجه عملیات ویژه سازمان امنیت فدرال روسیه در خاک جمهوری اینگوشتیا سوار بر یک موتر نووع کاماز یکجا با 12 تن از تروریستان دیگر به هلاکت رسید.

اسامه بن لادن، بنیانگذار گروه تروریستی القاعده

اسامه بن لادن روز 2 ماه می سال 2011 در نتیجه عملیات نظامیان امریکایی در پاکستان به هلاکت رسید و سپس جسد وی به دریا انداخته شد.

اختر منصور، سرکرده جنبش اسلام گرای طالبان 

مقامات امریکایی ماه می سال 2016 اعلام کردند که اختر منصور در نتیجه حمله یک طیاره بدون سرنشین امریکایی در خاک پاکستان کشته شده است.

ابوعمر شیشانی، یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش

خبر به هلاکت رسیدن ابوعمر شیشانی، به اصطلاح وزیر دفاع داعش در نبردها در جنوب شهر موصل عراق در اواسط ماه جولای سال 2016 منتشر شد. برای واگذاری اطلاعات درباره محل اقامت وی حدود 5 میلیون دلار جایزه تعیین شده بود.

ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی  داعش

سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه به تاریخ 16 ماه جون از حمله هوایی روسیه به مواضع داعش در حومه شهر رقه سوریه خبر داده و خاطرنشان کرد در نتیجه آن بیش از صد تروریست از جمله تعدادی از فرماندهان این گروه تروریستی و البغدادی سرکرده داعش کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала