بررسی کشتار غیرنظامیان افغانستانی توسط نیروهای ویژه استرالیایی

© Flickr / Timothy Swinsonبررسی کشتار غیرنظامیان افغانستانی توسط نیروهای ویژه استرالیایی
بررسی کشتار غیرنظامیان افغانستانی توسط نیروهای ویژه استرالیایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در مورد کشتار غیر نظامیان افغانستانی توسط نیروهای ویژه مسلح استرالیایی تحقیق و بررسی شده است.
قتل های پنهانی توسط نظامیان خارجی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
قتل های پنهانی توسط نظامیان خارجی در افغانستان

به گزارش شبکه تلویزیونی ABC News، در مورد کشتار غیر نظامیان در افغانستان که توسط نیروهای ویژه استرالیا انجام شده صدها صفحه بررسی صورت گرفته است. در این مدارک بدست آمده حداقل از 10 حادثه که از سال 2009 تا 2013 رخ داده بررسی گردیده است که نیروهای ویژه استرالیا نه تنها شبه نظامیان را کشته بلکه تعداد از مردان غیر مسلح و کودکان را نیز به قتل رسانده اند.

با این حال بازرس کل نیروهای مسلح استرالیا در حال بررسی حداقل دو مورد مشابه نیروهای استرالیایی که در سال 2013 رخ داده است، می باشد. حادثه نخست در باره کشته شدن یک مرد و کودک 6 ساله اش است و حادثه دوم در باره قتل یک زندانی که احتمالا در تلاش بدست آوردن تفنگ نیروهای ویژه استرالیا بوده، می باشد. هر دو حادثه در سپتمبر 2013 رخ داده است.

در گزارش این شبکه تلویزیونی آمده است، نیروهای استرالیایی چندی پیش نیز یک موتور سیکلت سوار را کشتند و احتمالا یک مسافر دیگر را زخمی کردند. در همین حال مقامات افغانستان از کشتن شهروندان غیر مسلح کشورش توسط نیروهای استرالیایی شگفت زده شده و تهدید به متوقف کردن همکاری با استرالیا نموده است.

عملیات جنگی استرالیا در اواخر سال 2013 به پایان رسید. در حال حاضر در افغانستان نزدیک به 300 پرسنل نظامی استرالیا در افغانستان به عنوان مربیان و مشاوران برای سربازان محلی انجام وظیفه می کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала