دختران رباتیک افغانستان می توانند به امریکا بروند

© Photo / Ali-Reza Mehrabanدختران رباتیک افغانستان می توانند به امریکا بروند
دختران رباتیک افغانستان می توانند به امریکا بروند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دختران رباتیک افغانستان پس از مداخله دونالد ترامپ رئیس امریکا اجازه موقت به امریکا داده شد.

به گزارش اسپوتنیک، مجله Politico به نقل از یک منبع ناشناس نوشت، دختران افغانستانی که پیش از این به آنها جهت شرکت در مسابقه رباتیک در ایالات متحده امریکا توسط سفارت امریکا در کابل ویزه داده نشده بود با دخالت دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به آنها اجازه اقامت موقت داده شد.

Посетители с роботом Promobot на XX Петербургском международном экономическом форуме - اسپوتنیک افغانستان
ویزا برای تیم دختران افغانستان در مسابقات جهانی رباتیک داده نشد

پیش از این، اسپوتنیک گزارش داده بود، که به تیم دختران افغانستانی برای شرکت در مسابقات رباتیک امریکا ویزه داده نشده است و این شش دختر که بخشی از تیم افغانستان است باید از طریق ویدیو کنفرانس در جریان مسابقات قرار بگیرند.

بر اساس گزارش این مجله، رئیس جمهور امریکا از این موضع با خبر می شود و با نمایندگان شورای امنیت ملی مشوره می کند و راه حلی برای این مشکل پیدا می کنند. نمایندگان شورا این موضوع را با همکاری وزارت امنیت داخلی ایالات متحده امریکا در میان می گزارد و تصمیم می گیرند که دختران می توانند با اجازه خاص برای 10 روز در قلمرو امریکا بدون ویزا باقی بمانند.

این مجله می نویسد، این گونه تصمیم ها در موارد استثنایی گرفته می شود.

دیوان عالی ایالات متحده امریکا حکم مهاجرت ترامپ را از دو هفته پیش به اجرا در آورد و شهروندان شش کشور را دوباره به لیست سیاه مهاجرت در آورد، که افغانستان در جمع این شش کشور نمی باشد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала