‌‌میرداد نجرابی: مسلمیار پشت پرده طراحان حمله به پارلمان است

© AP Photo / Rahmat GulAfghan policemen stand alert in front of the new parliament building after a rocket attack in Kabul, Afghanistan (File)
Afghan policemen stand alert in front of the new parliament building after a rocket attack in Kabul, Afghanistan (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون امنیت داخلی پارلمان افغانستان گفت که مهاجمانی که برای ورود به پارلمان این کشور تلاش می‌کردند توسط رئیس سنای افغانستان حمایت می‌شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اوایل ماه جاری «نیلوفر ابراهیمی» نمانیده مردم بدخشان در پارلمان افغانستان اعلام کرد که بر اساس گزارش هیئت اداری این مجلس، یکی از نمایندگان پارلمان و فرد دیگری از نمایندگان سنای این کشور تلاش می‌کنند تا مهاجمان انتحاری را به صحن علنی این نهاد قانونگذاری انتقال دهند.
«عبدالرئوف‌ ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان نیز پس از تائید این موضوع تاکید کرد که هیئت اداری این مجلس برای رفع تهدیدات احتمالی با نهادهای امنیتی افغان در حال رایزنی هستند.
«میرداد نجرابی» رئیس کمیسیون امنیت داخلی پارلمان افغانستان اعلام کرد که «فضل‌هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان از مهاجمانی که تلاش داشتند تا به صحن پارلمان حمله کنند حمایت کرده است.
وی افزود: تعدادی افراد مشکوک به بهانه دیدار با «حضرتعلی» نماینده ولایت ننگرهار برای ورود به پارلمان تلاش می‌کردند که توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شدند.
نجرابی اظهارداشت: پس از بازداشت این افراد مشکوک توسط نیروهای امنیتی افغانستان، مسلمیار با تماس‌های مکرر برای آزادی آنها تلاش کرده است.

این در حالی است که «لالی‌حمیدزی» نماینده قندهار در پارلمان افغانستان نیز ماه گذشته فاش کرد که برادر مسلمیار از مسئولان امنیتی ولایت ننگرهار است و مهاجمان انتحاری که به کابل بانک در شهر جلال‌آباد حمله کردند را در خانه خود نگهداری می‌کرده است.
یک جنگجوی داعشی نیز چندی قبل که از سوی طالبان اسیر شده بود در ویدئویی اعتراف کرد که این گروه از سوی فضل‌هادی مسلمیار رئیس سنای افغانستان حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شود و چندین بار به دیدار وی در دفتر کارش نیز رفته است.
از سوی دیگر، «ظاهر قدیر» نماینده مردم ننگرهار در پارلمان افغانستان نیز تصریح کرد که مسلمیار رئیس سنای افغانستان به دلیل اتهامات تروریستی در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد.
فضل هادی مسلمیار رئیس سنای افغانستان تاکنون به این اتهامات هیچ واکنشی نشان نداده است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала