راز های جدید از موجودیت سیاره ایکس

© NASA . JPL-CaltechThis artist's concept shows OGLE-2016-BLG-1195Lb, a planet discovered through a technique called microlensing
This artist's concept shows OGLE-2016-BLG-1195Lb, a planet discovered through a technique called microlensing - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشف جدید ستاره شناسان حاکی از آن است که سیاره ایکس وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سیاره شناسان اسپانیایی ناهنجاری های غیرمعمولی در حرکات ستارگان دنباله دار و شهاب های آسمانی در آن سوی مدارهای سیارات پلوتو و نپتون کشف کردند که باردیگر از وجود سیاره عظیم ایکس حکایت می کند. این مطلب در مقاله مجله MNRAS Letters منتشره شده است.
کارلوس دلا فوئنته مارکوس از دانشگاه مادرید می گوید:" اگر این اجرام آسمانی همچون ستارگان دنباله دار در نزدیکی سیاره مشتری رفتار می کنند، در اینصورت ما شواهد حاکی از تعامل فعالانه آنها با سیاره بزرگ واقع در فاصله 300 تا 400 واحد ستاره شناسی از خورشید را پیدا کرده ایم. ما معتقدیم که مشاهدات ما را نمی توان صرفا اشتباهات رخ داده در جریان نظارت دانست".
در اوایل ژانویه مایکل براون و کنستانتین باتیگین، دو سیاره شناس مشهور از انستیتوی فناوری کالیفرنیا اعلام کردند که توانسته اند موقعیت سیاره مرموز ایکس ، نهمین سیاره منظومه شمسی را محاسبه کنند که در فاصله 41 میلیارد کیلومتری از خورشید قراردارد و وزن آن ده برابر وزن کره زمین است.
در رابطه با فاصله زیاد از سیاره ایکس که یک بار چرخیدن آن دور خورشید 15 هزار سال طول می کشد، فعلا معلوم نیست این سیاره در کجا قرار دارد و هیچگونه شاهدی حاکی از موجودیت آن غیر از حرکات غیرعادی تعداد زیادی از سیارات کوتوله و شهاب های آسمانی در کمربند کویپر(کمربندی از اجرام دنباله دار مانند در ورای مدار نپتون) در دست نمی باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала