در اندونیزیا امام طرفدار شریعت به اتهام روابط جنسی محاکمه میشود

© REUTERS / Antara Foto/Akbar Nugroho Gumayدر اندونیزیا امام طرفدار شریعت به اتهام شهوت رانی محاکمه میشود
در اندونیزیا امام طرفدار شریعت به اتهام شهوت رانی محاکمه میشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اندونیزیا جنجال سیاسی بوجود آمده: مبارز اخلاقیات و طرفدار سرسخت شریعت امام حبیب رازق از حاضر شدن در محکمه امتناع ورزیده، تا به پاسخ به اتهامات در مورد مجبورساختن به عکس برداری های عریان پاسخ دهد.


امام حالا در عربستان سعودی به سر می برد و قصد عودت از آنجا را، تا زمانیکه احساست فروکش نکند، ندارد. طرفدارن رزاق میگویند که اتهمات از طرف پولیس بطور ناحق وارد شده، ولی مخالفان او میگویند که امام که با تخلف از قواعد اسلامی مبارزه میکرد، خود مرتکب گناه شده است. روزنامه «لینته.رو» این موضوع را بررسی نموده است.

© REUTERS / Antara Fotoدر اندونیزیا امام طرفدار شریعت به اتهام شهوت رانی محاکمه میشود
در اندونیزیا امام طرفدار شریعت به اتهام شهوت رانی محاکمه میشود - اسپوتنیک افغانستان
در اندونیزیا امام طرفدار شریعت به اتهام شهوت رانی محاکمه میشود

«طفلکم، من منتظر می مانم، اگر چه مرا احساس شهوت دیوانه میکند… بیا بیا، متوقف نشو… به من فوتوهای ارسال کن، جای که تو عریان نشسته یی»
این سه جمله کافی بود که آرایش قوا را در سیاست اندونیزیا دگرگون سازد. موضوع اصلاً بر سر شخصی — محمد رازق شهاب که بنام حبیب رزاق شهرت دارد، مطرح می باشد که این جملات را نوشته بود، او طرفدار سرسخت رعایت اخلاق اسلامی، مبارز با گناهکاری های غربی و رهبر جنبش اسلامی حقیقی می باشد. این طرفدار سرسخت اسلام خود بصورت ناگهانی گناهکار ثابت گردید.
در ماه اپریل شخص ناشناس یادداشت های مختصر مکاتبه دو عاشق در WhatsApp را در انتیرنیت منتشر ساخت. خانم بنام فیروزه حسین به همصحبت خود تصاویر بدون لباس به اشکال شهوت برانگیز ارسال میکرد و او از وی سپاسگذاری میکرد و راجع به احساسات دیوانه وار خود قصه میکرد. مخاطب این خانم حبیب رزاق ثابت شد. خود خانم حسین — یکی از فعالین «جبهه مدافعین اسلام حقیقی» است که رزاق آن را رهبری میکند.
در نتیجه جنجال بوجود آمد. حبیب رزاق که در آن لحظه در عربستان سعودی قرار داشت، اعلام نمود که به خانه جهت حاضر شدن در محکمه برنخواهد گشت، به خاطریکه قصه مکاتبه توطیه پولیس است.
امام توضیح نمود:«علیه من چندین بار بهتان نمودند. می گفتند که من شش زن دارم و اینکه من با مقتدیان مرد خود لواطت می کنم و من زنان را بی عفت می سازم و من صدمیلیارد روپیه رشوه گرفته ام و اینکه زمین های دولتی را غصب کرده ام، بنیاد دولت را ویران می کنم و مفکوره تنوع را رد میکنم. در این هیچ چیزی نو وجود ندارد».
در سخنان او شمه از حقیقت وجود دارد: در اینجا پولیس حتماً دست دارد، تصاویر مکاتبه محرم شخصی حسین و رزاق در انتیرنیت، با درنظرداشت اینکه فیروزه را در ماه مارچ توقیف کردند و تیلفون او را مصادره نمودند، از کجا شد.
در تاریخ 9 ماه می سال 2017 در برابر عمارت محکمه در جاگارتا هزران نفر گردهم آمدند. در آنجا دو جمیعت کثیرالعده و بین آنها صف پولیس به چشم میخورد.
در محکمه حکم محکومیت شاروال جاگارتا باسوکی چیخای پورناما مشهور به آهوک — چینی تبار و عیسوی مذهب و همکار جوکو ویدودو رئیس جمهور فعلی قرائت میشد. او را، در سپتامبر سال 2016 در اوج مبارزات انتخاباتی، مخالفان اش به این امر متهم ساختند که آیات از قران را در این مورد که عیسویان و یهودان را به صفت متحد انتخاب نکنید، به اهداف سیاسی استفاده میکند. در همان روز در انتیرنیت سخانان آهوک در این باره که گویا بر قران انتقاد میکند، منتشر شد. در نوامبر به خیابان های جاگارتا نیم میلیون نفر برآمدند که استعفای این توهین کننده به مقدسات را مطالبه میکردند. پورناما انتخابات را باخت و به محکمه کشانده شد.
حبیب رزاق همان شخصی بود که در ماه نوامبر مردم را جهت تظاهرات به خیابان ها کشید. بزرگترین کشور اسلامی به ویروس افراطیت مبتلا شده است.
رزاق حبیب پسر عرب تبار است که در مسجد تعلیمات مذهبی دیده و اولین کتاب که او به فراگرفتن آن مصروف شد، قران بود. در سن 25 سالگی به عربستان سعودی جهت تعلیمات مذهبی رفت، به طرفدار اسلام حقیقی مبدل گشت و جهت وضع نمودن قوانین شرعی در اندونیزیا مبارزه میکرد.
طبق عقاید اسلامی مردن در راه حق شهادت است. قربانی دادن در راه خدا راه بسوی پیروزی محسوب میشود.
در چنان وضع بحرانی مقامات اندونیزیا به حفظ توازن آسب پذیر موفق شدند، ولی حالا اوضاع میتواند تغییر کند.

© AFP 2023 / Bay Ismoyoدر اندونیزیا امام طرفدار شریعت به اتهام شهوت رانی محاکمه میشود
در اندونیزیا امام طرفدار شریعت به اتهام شهوت رانی محاکمه میشود - اسپوتنیک افغانستان
در اندونیزیا امام طرفدار شریعت به اتهام شهوت رانی محاکمه میشود

تعداد طرفداران حبیب و جبهه او به آهستگی، ولی روبه افزایش است. اقامه دوسیه علیه امام ضربه شدید بر اعتبار او شمرده میشود، ولی در صفوف سازمان که او ایجاد کرده تعداد زیادی جوانان و دواطلبان جاه طلب وجود دارند که در مقام رهبری قرار گیرند. و شخص امام هم میتواند برائت حاصل کند.
وین ویلسون کارشناس و سیاست دان استرالیایی میگوید:« اگر هدف از بین بردن «جبهه» باشد، پس این محاسبه جدی است. رزاق را دو بار بازداشت کرده بودند. ولی هر بار که او زندانی میشد، در صفوف سازمان رشد مشاهده میشد. او را به مثابه قربانی و شخص که برای قربانی کردن خود به نفع هدف که او به خاطر آن می رزمد، تلقی میکردند».
برای مقامات اندونیزیا و رئیس جمهور ویدیدو شخصاً افزایش علاقمندی به اسلامگرایان در کشور — نشانه خطرناک است. صدها هزار اندونیزیایی با سازمان تندرو «حزب التحریر»، اظهار همدردی میکند و گروه «دولت اسلامی» (داعش- سازمان تروریستی ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) در فلیپین جبهه نو گشوده و نظامیان هشدار میدهند:«هسته های خوابیده» جنگجویان اسلامگرا در هر ولایت وجود دارند. در چنین شرایط از بین بردن جبهه به خاطر اسلام حقیقی میتواند برای مقامات رسمی جاگارتا به مساله بقا مبدل گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала