نماینده مجلس نمایندگان آمریکا:پاکستان باید در فهرست حامیان تروریسم قرار گیرد

© AP Photo / Susan Walshنماینده مجلس نمایندگان آمریکا:پاکستان باید در فهرست حامیان تروریسم قرار گیرد
نماینده مجلس نمایندگان آمریکا:پاکستان باید در فهرست حامیان تروریسم قرار گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تد پو-Ted Poe نماینده ارشد جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در یادداشتی بتاریخ 10 جولای تحت عنوانی "تاریخچه طولانی مدت دوگانگی پاکستان در "واشنگتن تایمز " نوشت: کشورهایی وجود دارند که عنوان میکنند دوست ما هستند و در حالیکه میلیاردها دلار از آمریکا کمک مالی دریافت میکنند از تروریست‌هایی حمایت میکنند که مشغول کشتن آمریکایی‌ها هستند.

 به گزارش سپوتنیک به نقل از "واشنگتن تایمز"این نماینده تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به کشورهای خوب، بد و زشت از پاکستان به عنوان زشت‌ترین نام برد.
وی درباره تاریخچه روابط دوگانه پاکستان با آمریکا در طی دوران جنگ سرد برای جلوگیری از پیشروی‌های شوروی سابق در جنوب آسیا توضیح داد.
این روابط در دهه 80 میلادی و زمانیکه سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (ISI) و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) با حمایت و کمک‌های مخفیانه از شبه‌نظامیان مخالف کمونیسم برای مقابله با شوروی به اوج خود رسید.
با این حال، پس از خروج شوروی از افغانستان، پاکستان به حمایت از شبه‌نظامیان در افغانستان ادامه داد. تا سال ۱۹۹۶ و پس از دریافت حمایت‌های گسترده از "آی.اس.آی"، طالبان قسمت‌های زیادی از افغانستان را تحت کنترل گرفت.
تد پو در ادامه یادداشت خود می‌نویسد که در این بهشت بود که القاعده حمله خود علیه آمریکا را برنامه‌ریزی کرد و پاکستان نیز بلندپروازی‌های القاعده را نادیده نگرفت و با مشاوره سازمان اطلاعات ارتش خود از این گروه حمایت کرد.
وی افزود: اگر پاکستان متحد واقعی آمریکا بود پس از حمله القاعده به سفارت آمریکا به مقامات واشنگتن برای کشتن بن لادن کمک میکرد و شاید حادثه 11 سپتامبر هیچوقت صورت نمیگرفت؛ اما با این حال اسلام‌آباد از تروریست‌ها حمایت کرد.
حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق افغانستان پیش از این در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از قرار دادن آمریکا به خاطر اتخاذ موضع نرم در قبال اسلام‌آباد، اظهار کرد: با وجود حمایت پاکستان از تروریسم به ویژه 'شبکه حقانی' آمریکا باز هم حامی این کشور است.
نماینده ارشد جمهوریخواه تصریح کرد: پس از حمله 11 سپتامبر و زمانیکه آمریکا حملات خود علیه بن لادن، القاعده و طالبان را آغاز کرد، پاکستان راه فراری را برای آنها ایجاد کرد. با وجود تعهدات پاکستان مبنی بر حمایت از آمریکا، اسلام‌آباد درهای خود را بر روی بن لادن و چند هزار تروریستی باز کرد که از حملات نیروهای امریکایی گریخته بودند.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که پنتاگون استراتژی جدید آمریکا برای پیروزی در جنگ افغانستان را بررسی میکند.
بسیاری از مقامات آمریکایی و کارشناسان سیاسی نیز اظهار کردند تا زمانیکه پناهگاه‌های تروریست‌ها در خاک پاکستان قرار دارد، آمریکا موفق به پیروزی در جنگ افغانستان نخواهد شد.
وینسنت استوارت رئیس سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا نیز چندی پیش در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اظهار کرده بود: اسلام‌آباد از تروریست‌ها میزبانی میکند و آنها را به عنوان اهرم فشاری علیه حکومت افغانستان مورد استفاده قرار میدهد    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала