مرد 35 ساله افغان در آسترالیا رسمآ به قاچاق انسان متهم شد+ویدیو

© Fotolia / WavebreakMediaMicroمرد 35 ساله افغان در آسترالیا رسمآ به قاچاق انسان متهم شد+ویدیو
مرد 35 ساله افغان در آسترالیا رسمآ به قاچاق انسان متهم شد+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک به نقل از اسکای نیوزمقامات آسترالیا خبر دادند یک مرد 35 ساله افغان به نام احمد ضیا علی زاده که از سوی حکومت اندونیزیا به مقامات آسترالیا تسلیم داده شد در محکمه آسترالیا رسماً به قاچاق انسان متهم گردید.

در اعلامیه پولیس آسترالیا آمده‌است که حکومت آسترالیا از سال 2013 به این‌سو در تعقیب این مرد بود.
علی زاده در سال 2015 توسط پولیس اندونیزیا بازداشت شد.
علی زاده که روز پنجشنبه 13 جولای از جاگارتا به جزیره پیرت آسترالیا انتقال داده شد، متهم به آنست که از 263 پناهجو از هر یک بین 4 تا ده هزار دالر گرفته‌است که آنها را به آسترالیا انتقال بدهد.
او در سال‌های 2009 و 2010 برای پناهجویان کشتی و راه انتقال را فراهم می‌ساخت و اکنون در محکمه آسترالیا به ده قضیه جنایی متهم شناخته شده‌است.
هر چند این نوع استرداد سابقه زیاد ندارد‌، ولی حکومت محافظه کار آسترالیا با ایجاد پالیسی جدی برای جلوگیری از موج پناهجویان این سیاست را پیش گرفته و حتی در بعضی حالات کشتی‌های حامل پناهجویان را که به سمت یک کمپ ساحلی این کشور در حرکت بودند، بر گردانده‌است.
در اعلامیه حکومت آسترالیا آمده‌است که قاچاق انسان یک جنایت با ابعاد جهانی میباشد و تنها در صورت فعالیت و همکاری مشترک بین‌المللی میتوان از آن جلوگیری کرد.
طبق قانون نو آسترالیا، پناهجویانی که به این‌کشور می‌آیند در کمپ‌ها در جزایر نائورو و پاپوا گینه نو نگهداشته میشوند تا اسناد آنها تکمیل شود و آنها حق اقامه دوباره در آسترالیا را ندارند.
از آخرین کشتی پناهجویان که به سواحل آسترالیا رسیده بیش از هزار روز میگذرد زیرا حکومت نو محافظه کار آسترالیا حتی بعضی وقت‌ها به کاپیتان و کارمندان کشتی‌های که پناهجویان را به این‌کشور انتقال میدهند پول داده‌اند که با سرنشینان خود برگردند.

به گفته مقامات حکومت آسترالیا از سال 2008 به این‌سو علی زاده نهمین فردی میباشد که به اتهام قاچاق انسان در آسترالیا محکوم شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала