غنی از روند انتقال برق به ولایت قندهار شخصاً نظارت می کند

عضو شوید
اشرف غنی رئیس جمهور با شماری از صنعت کاران ولایت قندهار دیدار کرد و مشکلات و پیشنهادات آنان را استماع نمود.

به گزارش اسپوتنیک، در دیدار که در ارگ انجام شد، فضل الحق موشکانی، حاجی
محمد قسیم، حاجی محمد اکبر و حاجی علی احمد به نمایندگی از دیگران صحبت کردند.
آنان گفتند که، در دو سال گذشته در پارک های صنعتی ولایت قندهار تغییرات بزرگی رونما شده است و تنها در یک سال گذشته در حدود ۷۵ میلیون دالر سرمایه گزاری جدید صورت گرفته و فابریکه های که قبلاً فعالیت نداشتند، دوباره به فعالیت آغاز کرده اند.
صنعت کاران ولایت قندهار گفتند که اگر برای آنان برق دایمی تمدید گردد، سرمایه گذاری شان به هزار میلیون دالر افزایش خواهد یافت. آنان مشکلات شانرا در زمینه های کمبود برق، سرک ها و افراد متخصص و همچنان نبود خدمات اطفائیه و کانالیزاسیون بیان کردند و خواستار فعال شدن دوباره فابریکه نساجی ولایت کندهار شدند.
همچنان آنها خواستار توجه رئیس جمهور در عرصه های ایجاد پارک جدید صنعتی، توزیع و سپردن زمین به سرمایه گزاران، کاهش تعرفه کمرگی در مواد خام، اولویت دادن به تولیدات داخلی و رفع مشکلات در زمینه های جریمه و مالیات گردیدند.
در این دیدار حاجی علی احمد رئیس شورای صعنت کاران ولایت هلمند نیز صحبت کرده گفت که هشت سال قبل برای ایجاد پارک صعنتی در ولایت هلمند زمین مشخص شده بود، اما تا هنوز توزیع نشده است. وی گفت اگر برای صنعت کاران در ولایت هلمند زمین توزیع گردد، آنان آماده اند که در زمینه ایجاد فابریکه ها سرمایه گذاری کنند.
حاجی علی احمد، ایجاد پارک صنعتی در ولسوالی گرشک ولایت هلمند را ضروری دانست و خواستار توجه حکومت در زمینه فعالیت مجدد فابریکاتی که در اثر جنگ تخریب شده اند، گردید.
رئیس جمهور به مسئولین مربوطه هدایت داد که در زمینه توزیع زمین به صنعت کاران ولایت هلمند اقدام کنند و امکانات برای ایجاد پارک صنعتی در ولایت قندهار را مورد بررسی قرار دهند.
اشرف غنی خطاب به صنعت کاران گفت که بخاطر دوباره فعال نمودن فابریکه نساجی ولایت قندهار، طرح های مشخص خویش را ارائه نمایند تا واضح شود که این فابریکه تحت کدام شرایط دوباره فعال گردد.
اشرف غنی گفت که، اکنون در قانون تغییرات آمده است، بناً شما خود تان می توانید با ارائه طرح های منظم در سکتور برق، سرمایه گذاری کنید.
وی افزود: کیفیت تولیدات تانرا بهتر بسازید؛ بزودی افغانستان از راه خط آهن تورغندی با ترکمنستان وصل خواهد شد و محصولات شما در مدت هفت روز به اروپا خواهد رسید.
رئیس جمهور گفت: "روند انتقال برق به ولایت قندهار را شخصاً نظارت می کند و هیچگونه مانعی در این خصوص قابل قبول نیست".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала