عواقب ناگوار قطع روابط با قطر

© Sputnik / Abdoulkader Khadjقطر
قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قطع رابطه با قطر طولانی و دراز مدت خواهد بود

وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی گفت که قطع رابطه با قطر طولانی و دراز مدت خواهد بود.

اسپوتنیک به نقل از العالم، به گزارش خبرگزاری رویترز، 'انور قرقاش' در صفحه توییتری خود پیش بنیی کرد که دورنمائی برای پایان سریع و فوری اختلافات موجود میان قطر و کشور های عربستان،امارات، بحرین و مصر که به تازگی با دوحه قطع رابطه کرده اند، وجود ندارد.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات افزود: ما به طرف قطع رابطه طولانی با قطر پیش می رویم و حقیقت این است که با راه حل سیاسی برای تغییر استراتیژی دوحه فاصله زیادی داریم و از این رو چیزی تغییر نخواهد کرد و ما در جستجوی شیوه متفاوتی از روابط هستیم.
کشورهای تحریم کننده قطر (عربستان، مصر، امارات، بحرین) چندی قبل به بهانه حمایت دوحه از تروریسم روابط دیپلماتیک خود را با این امیر نشین قطع کردند و این کشور را تحت محاصره بحری، هوایی و زمینی قرار دادند.
این کشورها برای ازسرگیری روابط با دوحه شرایط 13 گانه ای را در نظرگرفتند، اما قطر با رد آنها به کشورهای تحریم کننده پاسخ منفی داد و گفت که این شرایط با استقلال و حاکمیت قطر در تضاد است.
همچنین بر اساس اعلام رسانه های خبری سفر سه روزه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا به برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله کویت، عربستان و قطر در ارتباط با بحران موجود، روز پنجشنبه بدون نتیجه ای روشن پایان یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала