هند از طریق افغانستان برای نابودی پروژه "سی پک" چین و پاکستان تلاش میکند

© AP Photo / Andy Wongهند از طریق افغانستان برای نابودی پروژه "سی پک" چین و پاکستان تلاش میکند
هند از طریق افغانستان برای نابودی پروژه سی پک چین و پاکستان تلاش میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک ،به نقل از تسنیم، «فایننشال اکسپرس» گزارش داد، جنرال «زبیر محمود حیات» رئیس کمیته ستاد مشترک ارتش پاکستان گفت که سازمان اطلاعات هند تلاش می‌کند تا کریدور 46 میلیارد دلاری چین و پاکستان موسوم به «سی پک» را هدف قرار دهد.

وی افزود: از برنامه دشمن برای جلوگیری از پیشرفت پروژه سی پک مطلع هستیم و ارتش پاکستان اقدامات لازم را برای مقابله با چنین چالش‌هایی اتخاذ کرده است.

جنرال حیات این اظهارات را در مراسمی در یک آکادمی نظامی در کراچی بزرگترین شهر پاکستان مطرح کرد.

در این مراسم 100 افسر نظامی از جمله 28 دانشجوی دانشکده افسری از بحرین، قطر و عربستان حضور داشتند.

حیات در ادامه اظهارات خود نیز تاکید کرد که صلح در افغانستان برای ایجاد صلح در پاکستان ضروری است.

وی در حالی این اظهارات را عنوان کرده که پس از تشدید تنش‌ها میان کابل و اسلام‌آباد، دو کشور با میانجی‌گری چین طرح اقدام هماهنگ علیه تروریست‌ها در دو طرف خط مرزی دیورند را آغاز کرده‌اند.

از سوی دیگر، «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان چندی پیش اظهار کرد که این وزارت فهرست‌هایی را از محل استقرار تروریست‌ها تهیه کرده تا اسلام‌آباد برای نابودی این پناهگاه‌ها اقدام کند.

با این حال، هفته گذشته «زلمی خلیلزاد» سفیر سابق آمریکا در افغانستان و عراق نیز در واکنش به این موضوع اقدام جدی پاکستان علیه تروریست‌ها را بعید دانست.

وی گفته بود که اگر اسلام‌آباد برای مبارزه با تروریسم جدی بود، چرا علیه تروریست‌هایی که در شهرهای این کشور حضور دارند اقدامی نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала