سهم پاکستان در بودجه دفاعی آمریکا کاهش یافت

© AP Photo / K.M. ChaudaryРабочие вешают пакистанский флаг в Лахоре
Рабочие вешают пакистанский флаг в Лахоре - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمریکا کمک به پاکستان را به همکاری اسلام‌آباد در جنگ با طالبان مشروط کرد .

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا بودجه دفاعی سال 2018 این کشور با رقم سنگین 696 میلیارد دالر تقریباً 3 برابر دوره اوباما تصویب کرد که در آن کاهش کمک به پاکستان نیز لحاظ شده است.
بودجه دفاعی آمریکا با توجه به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور افزایش چشمگیر داشته که اعتراضاتی را نیز در این کشور به دنبال داشت.
بخشی از بودجه دفاعی آمریکا مربوط به محدود کردن کمک مالی به پاکستان و تعیین شرایط خاص برای ادامه این کمک‌ها می‌باشد.
کنگره آمریکا اعلام کرد کمک مالی به پاکستان مشروط به همکاری برای جنگ با طالبان افغانستان است که این موضوع در بودجه دفاعی در نظر گرفته شد.
مبارزه با شبکه حقانی و قطع کمک به گروه‌های مسلح در جنوب آسیا از دیگر شرایط آمریکا برای ادامه کمک به پاکستان است.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که «تد پو» نماینده تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به کشورهای خوب، بد و زشت از پاکستان به عنوان زشت‌ترین نام برد.
تد پو در یادداشت خود نوشت: القاعده حمله خود علیه آمریکا را برنامه‌ریزی کرد و پاکستان نیز بلندپروازی‌های القاعده را نادیده نگرفت و با مشاوره سازمان اطلاعات ارتش خود از این گروه حمایت کرد.
وی تأکید کرد: اگر اسلام‌آباد متحد واقعی واشنگتن بود پس از حمله القاعده به سفارت آمریکا به مقامات واشنگتن برای کشتن بن لادن کمک می‌کرد و شاید حادثه 11 سپتامبر هیچوقت صورت نمی‌گرفت.
تد پو گفت: پاکستان متحد آمریکا بود اما به حمایت خود از تروریست‌ها و اقدام علیه واشنگتن ادامه داد.
بسیاری از مقامات آمریکایی و کارشناسان سیاسی اظهار کردند تا زمانیکه پناهگاه‌های تروریست‌ها در خاک پاکستان قرار دارد، آمریکا موفق به پیروزی در جنگ افغانستان نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала