وزارت داخله عراق: ابوبکر بغدادی زنده است

© AP Photoوزارت داخله عراق: ابوبکر بغدادی زنده است
وزارت داخله عراق: ابوبکر بغدادی زنده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از گروه های اطلاعاتی وزارت داخله عراق کشته شدن رهبر گروه تروریستی داعش را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از الفرات نیوز، یک تیم اطلاعاتی به نام الصقور مربوط به وزارت داخله عراق گزارش های مبنع بر کشته شدن رهبر گروه تروریستی داعش را رد و او گفته است که او زنده است.

A man purported to be the reclusive leader of the militant Islamic State Abu Bakr al-Baghdadi has made what would be his first public appearance at a mosque in the centre of Iraq's second city, Mosul, according to a video recording posted on the Internet on July 5, 2014, in this file still image taken from video. - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع روسیه چند نگاره از محل احتمالی کشته شدن بغدادی منتشر کرد + (عکس)

ابوعلی البصری رئیس تیم اطلاعاتی الصقور و مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت داخله عراق در گفتگو با روزنامه الصباح گفته است: رهبر گروه تروریستی داعش همچنان در سوریه و بیرون از شهر رقه پنهان شده است.

او گفته است: نظر به اطلاعات دقیق که ما از تحرکات ابوبکر بغدادی داریم، گزارش های مبنع بر کشته شدن او درست نمی باشد و هرگونه گزارش که در این اواخر به نشر رسیده است، صحت ندارد.

او در ادامه گفته است: پس از آزادی موصل توانایی های داعش بیشتر به ما مشخص شد و ما دانستیم که توانایی این گروه از آن بیشتر است که ما پیش از آن فکر می کردیم. این گروه تروریستی نه تنها تهدیدی برای کشورهای عراق و سوریه است، بلکه تمام کشورهای جهان را تهدید می کند.

او هشدار داد، که پس از شکست داعش در موصل این گروه حملات خود را به زودی در شهرهای دیگر جهان آغاز خواهد کرد.

پیش از این سفیر عراق در کابل خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی را تایید کرده بود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала