خودداري پاكستان از اجراي توافقنامه مبارزه عليه تروريزم

© AFP 2023 / Farooq NAEEM خودداري پاكستان از اجراي توافقنامه مبارزه عليه تروريزم
خودداري پاكستان از اجراي توافقنامه مبارزه عليه تروريزم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان در واکنش به اظهارات جنرال پاکستانی گفت: پاکستان از اجرای توافق عملیات مشترک مبارزه با تروريزم پا پس کشیده است زیرا پایگاه گروه‌های تروریستی در شهرهای بزرگ این کشور موقعیت دارند.

به گزارش اسپوتنيك به نقل از تسنیم، جنرال آصف‌غفور سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور عملیات نظامی را در امتداد خط دیورند در مناطق همجوار شرق افغانستان برای مبارزه با نفوذ گروه تروریستی داعش را در دستور کار قرار داده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان در واکنش به اظهارات جنرال پاکستانی گفت: پاکستان از اجرای توافق عملیات مشترک مبارزه با تروريزم  پا پس کشیده است زیرا پایگاه گروه‌های تروریستی در شهرهای بزرگ این کشور موقعیت دارند.

«دولت‌وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تصریح کرد که نیروهای امنیتی افغان عملیات نظامی را علیه گروه داعش در شرق افغانستان در امتداد خط دیورند را در دست اقدام دارند و به عملیات ارتش پاکستان در مناطق همجوار نیازی نیست.

وی در ادامه افزود: اگر پاکستان در مبارزه با تروریزم صادق است پس مراکز تروریستی در شهرهای بزرگ را از بین ببرد.

وزیری گفت: به عملیات در دو طرف خط دیورند نیازی نیست، موقعیت مراکز تروریستی و مخالفان مسلح در پاکستان را همه می‌دانند، «شورای کویته»، «شورای پیشاور» و «شورای میرانشاه» که مراکز بزرگ مخالفان دولت افغانستان هستند را از بین ببرند تا جنگ در این کشور پایان یابد.

دو هفته قبل پس از دیدار هیئت سنای آمریکا از اسلام‌آباد و کابل، رئیس‌جمهور افغانستان با پادرمیانی سناتورهای آمریکایی برای راه‌اندازی عملیات مشترک بین دو کشور توافق کرد.

بر اساس توافق صورت‌گرفته بین دو طرف، افغانستان مکلف است تا نسبت به اطلاعات ارائه‌شده توسط پاکستان علیه اهداف تروریستی اقدام کند و متقابلا دولت اسلام‌آباد نیز علیه اهداف تروریستی در خاک خود اقدام لازم را انجام دهد.

اما دولت‌وزیری تاکید کرده که پاکستان از عمل به توافق دوجانبه شانه خالی کرده است.

وی توضیح داد که « توافق طوری بود، زمانی که هدف را به پاکستان می‌دهیم، پاکستان برای سرکوب آن با نظارت چین و آمریکا اقدام کند، اما مقامات این کشور به جای عمل به تعهدات خود اعلام کرده‌اند که گروه‌های تروریستی و طالبان در پاکستان حضور ندارند که این یعنی طرف پاکستانی پایبند توافقات صورت گرفته نیست».

با این وجود ارتش پاکستان مدعی است که حمله پاراچنار در این کشور توسط گروه تروریستی داعش از مناطقی در داخل خاک افغانستان صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала