کشته شدن بیش از 100 دهشت افگن در 24 ساعته گذشته در افغانستان

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeکشته شدن بیش از 100 دهشت افگن در 24 ساعته گذشته در افغانستان
کشته شدن بیش از 100 دهشت افگن در 24 ساعته گذشته در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان از کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ دهشت‌افگن در سراسر افغانستان توسط نیروهای دفاعی و امنیتی به حمایت قوت‌های توپ‌چی و هوایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، دفتر رسانه‌های وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که در نتیجۀ عملیات‌های مختلف، ۸۹ دهشت‌افگن که در جمع آن‌ها ۲ تن از اعضای گروۀ داعش نیز شامل‌اند، کشته شده‌اند.
در یک خبرنامه‌یی وزارت دفاع ملی آمده‌است که هم‌چنان در عملیات‌های نیروهای دفاعی و امنیتی ۲۶ تروریست زخمی، و ۹ تن دیگر از اعضای گروۀ داعش که دو فرماندۀ این گروۀ نیز شامل‌اند، دست‌گیر شده‌‎اند.
طبق این خبرنامه، عملیات‌های نیروهای دفاعی و امنیتی به‌خاطر نابودسازی تروریستان درولایت‌های ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پکتیا، پکتیکا، خوست، لوگر، ارزگان، قندز، فاریاب، تخار، بدخشان و هلمند راه اندازی گردیده بوده‌اند.
به گفته این منبع، تنها در عملیات واپس‌گیری والسوالی ناله ولایت هلمند، ۴۲ تن اعضای گروه طالبان کشته، ۱۲ پناه‌گاۀ‌شان تخریب و در ولسوالی گیرو ولایت غزنی ۱۹ دهشت‌افگن کشته و ۹ تن دیگر شان زخمی شده‌اند.
هلمند، غزنی، ارزگان، فاریاب و ننگرهار از جمله‌ ولایت‌های اند که به اساس خبرنامه وزارت دفاع، که هراس‌افگنان بیش‌ترین تلفات را از سوی نیروهای دفاعی و امنیتی متقبل شده‌اند.
گفتنی‌ست که در جریان این عملیات‌ها یک‌ مقدار سلاح و مهمات نیز به دست نیروهای دفاعی وامنیتی افتاده‌اند.
باید خاطر نشان ساخت که وزارت دفاع روز گذشته هم‌چنان از کشته شدن ده‌ها دهشت‌افگن خبر داده بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала