رئیس جمهوری خلق دونتسک ایجاد دولت جدید به نام مالوروسیا را اعلام کرد

© Sputnik / Maks Vetrovرئیس جمهوری خلق دونتسک ایجاد دولت جدید به نام مالوروسیا را اعلام کرد
رئیس  جمهوری خلق دونتسک ایجاد دولت جدید به نام مالوروسیا را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر زاخارچنکو رئیس جمهور خلق دونتسک تشکیل یک دولت جدید به نام مالوروسیا (روسیه کوچک) را اعلام کرد و آن را تنها راهی برای پایان دادن به بحران سه ساله این جمهوری پیشنهاد کرد. وی گفت: این دولت در داخل مرزهای اوکراین (به جز کریمه) تشکیل گردیده و دونتسک پایتخت مالوروسیا می باشد و کیف همچنان به عنوان مرکز تاریخی و فرهنگی اما بدون نام پایتخت باقی بماند.
وی به خبرنگاران گفت: ما تاسیس دولت مالوروسیا را پیشنهاد می‌دهیم. مالوروسیا یک کشور جوان و مستقل است، با یک دوره سه ساله انتقالی.
وی ادامه داد: ما باید از سوی ساکنان مناطق حمایت شویم. این راه حل تنها درصورتی عملی است که جامعه بین‌الملل از این ایده حمایت کند.
به گفته زاخارچنکو، با تشکیل این دولت جدید، جنگ در اوکراین به پایان خواهد رسید. به باور وی، اوکراین نام خود را بی اعتبار ساخته است.
الکساندر زاخارچنکو به خبرنگاران گفت: این پروژه به حمایت ساکنان اوکراین و جامعه بین المللی نیاز دارد. آقای زاخارچنکو افزود: مالوروسیا بیرق بوگدان خملنیتسکی را به رسمیت می شناسد و جمهوری خلق دونتسک در کنار جمهوری خلق لوگانسک به جز " کریمه" جز مناطق اوکراین باقی می مانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала