با رسیدن ترامپ به قدرت،نفرت از مسلمانان در امریکا افزایش یافته است

© MANJUNATH KIRANبا رسیدن ترامپ به قدرت،نفرت از مسلمانان در امریکا افزایش یافته است
با رسیدن ترامپ به قدرت،نفرت از مسلمانان در امریکا افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای روابط اسلامی آمریکایی اعلام کرد، تعداد جرائم مربوط به نفرت از مسلمانان در شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با شش ماه دوم همان سال، ۹۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آنادولو، شورای روابط اسلامی آمریکایی که یک گروه مدافع حقوق مسلمانان است، گفت: تعداد جرائم مربوط به نفرت و انزجار از مسلمانان در شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ نسبت به نیمه دوم همان سال افزایش شدیدی داشت و می‌توان گفت که از سال ۲۰۱۳ که این سازمان حقوق مدنی، سیستم مستند سازی و جمع آوری مدارک را آغاز کرده این بدترین سال در زمینه رویدادهای ضد مسلمانان بود.
براساس این گزارش تعداد رویدادهای متعصبانه در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی نیز ۲۴ درصد افزایش داشته است.
زینب آرین، هماهنگ کننده بخش نظارت و مبارزه با اسلام هراسی شورای روابط اسلامی آمریکایی گفت: کمپین انتخابات ریاست جمهوری و دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تعصب و نفرت را به وجود آوردند که نتیجه آن هدف گرفتن مسلمانان آمریکا و دیگر گروه‌های اقلیت این کشور بوده است.
وی افزود: اگر اقدامات متعصبانه علیه جامعه مسلمانان آمریکا بازهم ادامه یابد سال ۲۰۱۷ می‌تواند یکی از بدترین سال‌ها در زمینه چنین رویدادهایی باشد.
شایع‌ترین نوع رویدادها که توسط این شورا در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷ ثبت شده شامل آزار و اذیت است که به عنوان یک رویداد غیرخشونت آمیز یا غیر تهدید آمیز تعریف می‌شود. دومین نوع رایج رویدادهای متعصبانه جرائم از روی نفرت و انزجار است و شامل خشونت فیزیکی یا تخریب اموال و دارایی‌ها می‌باشد.
شورای روابط اسلامی آمریکایی گفت: اصلی‌ترین جرقه رویدادهای متعصبانه علیه مسلمانان در سال ۲۰۱۷ همچنان قومیت یا ملیت قربانیان است که ۳۲ درصد از کل این رویدادها را تشکیل می‌دهد. ۲۰ درصد از این رویدادها به این خاطر رخ می‌دهد که گمان می‌رود فردی مسلمان است. حجاب زنان مسلمان نیز علت ۱۵ درصد از رویدادهای مربوط به نفرت و انزجار است.
داده‌های این گزارش از تحقیقاتی گرفته می‌شود که شورای روابط اسلامی آمریکایی هرسال انجام می‌دهد. کارکنان بخش قانونی و حقوق مدنی در هر مورد تلاش می‌کنند تا به بالاترین سطح ممکن دقت دست یابند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала