هشدار روسیه برای اقدام تلاقی جویانه علیه آمریکا

© Flickr / greg westfallهشدار روسیه برای اقدام تلاقی جویانه علیه آمریکا
هشدار روسیه برای اقدام تلاقی جویانه علیه آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وریر خارجه روسیه: مواضع واشنگتن در قبال املاک دیپلماتیک روسیه در واقع مسکو را وادار به پاسخ بالمثل مینماید .

به گزارش اسپوتنیک ، معاون وزیر خارجه روسیه برای حل اختلافات موجود به ویژه در مساله توقیف املاک دیپلماتیک، با دستیار وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار کرده است.
به گزارش اسپوتنیک،سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دیروز با توماس شنون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با موضوع تصمیم گیری در باره املاک توقیف شده در واشنگتن و نیویورک مذاکره کرد که به یکی از اختلاف های مهم تبدیل شده است.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: طرف روسی در مذاکرات تاکید کرد که اگر واشنگتن این مساله و سایر عوامل انزجارآور مانند ایجاد مانع در فعالیت موسسات دیپلماتیک روسیه را در آمریکا برطرف نکند، مسکو حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می داند.
در دیدار معاونان وزرای خارجه روسیه و آمریکا همچنین برخی مسائل مهم مربوط به ثبات راهبردی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
بیانیه وزارت خارجه روسیه می افزاید: طرف روسی خواستار ازسرگیری گفت وگوهای منظم در مسائل ثبات راهبردی شد که از دوره باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا متوقف شده است.
این محور دربرگیرنده موضوع های مرتبط با تسلیحات استراتیژیک و در گام نخست هسته ای است که روسیه و آمریکا برای تامین ثبات و کاهش چنین تسلیحاتی بارها مذاکره کرده اند.
سال گذشته باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به نشانه واکنش در برابر ادعای مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که به شکست هیلاری کلینتون نامزد مورد حمایت کاخ سفید منجر شد، در یک اقدام ناگهانی 35 دیپلمات روسی را اخراج و بر خلاف مقررات بین المللی دو ملک دیپلماتیک روسیه را در واشنگتن و نیویورک نیز توقیف کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала