عاقبت تلخ عروسی با داعشی ها

© AFP 2023تلاش داعش برای تغییر روایت از نقش زنان در صفوف این گروه تروریستی
تلاش داعش برای تغییر روایت از نقش زنان در صفوف این گروه تروریستی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دخترانی که فریب داعش را خوردند و به عنوان عروس های داعش به آن ها پیوستند، اینک در میان سنگرهای درهم شکسته و کشورهایشان قرار گرفته اند؛ کشورهایی که به احتمال زیاد خواهان بازگشت شان نیستند.

به گزارش اسپوتنیک، شماری از روزنامه نگاران در گزارش مشترکی در وبسایت شبکه خبری سی ان ان نوشتند ،در میان این عروس های داعش ، بیوه فرانسوی یک عضو داعش که آرزوی حمام آفتاب گرفتن در سواحل دریای مدیترانه با بیکینی را داشت؛ یک زن سوری معلم زبان انگلیسی که در مسیر حمص به ترکیه در رقه در دام عشق یک شبه نظامی مراکشی افتاد؛ و سه خواهر اندونزیایی دیده می شوند که می گویند با وعده بیمه و تحصیل مجانی به پایتخت خلافت داعش در سوریه کشانده شدند. آن ها این روزها را با فرزندان خردسال شان در زندانی در پنجاه کیلومتری رقه می گذرانند.
بعضی از آن ها برای فرار از رقه تا شش هزار دلار به قاچاقچیان پول داده اند.
این زنان در بدو ورود به رقه اطلاعات شان ثبت می شد و سپس در ملاقات هایی پانزده تا بیست دقیقه ای با جنگجویان داعش با پیشنهادهای احتمالی ازدواج روبرو می شدند.
روشن نیست که آن ها اصلا بتوانند سوریه را ترک کنند چه برسد به این که بتوانند نزد خانواده هایشان بازگردند. وضعیت این زنان یکی از چالش های پیش روی ائتلاف تحت رهبری آمریکا است که با شکست داعش آشکارتر می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала