دوستم از چه راهی وارد افغانستان خواهد شد؟

© AP Photo / Aijaz Rahiدوستم از چه راهی وارد افغانستان خواهد شد؟
دوستم از چه راهی وارد افغانستان خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی جنبش ملی افغانستان می‎گوید که قرار است عبدالرشید دوستم، معاون نخست رییس‎جمهور تا یک هفتۀ دیگر به کشور برگردد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی معاون اول رئیس‌جمهور گفته است که اعضای حزب جنبش ملی اسلامی باید با حزب جمعیت اسلامی هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری مراسم اعلام ائتلاف انجام دهند اما از اینکه جنرال دوستم از چه راهی وارد افغانستان خواهد شد چیزی نگفته است.
جنبش ملی می‎گوید که هیچ مانعی برای برگشت آقای دوستم به افغانستان وجود نداشته و به گفتۀ این حزب معاون نُخست ریاست‎جمهوری برای آمدن به کشور، نیازمند به کسب اجازه از هیچ مقامی نیست.
از سوی دیگر «علم‌ایزدیار» معاون سنا نیز در واکنش به این موضوع روز گذشته در صحن عمومی مجلس اعلام کرد که حکومت حق ندارد مانع ورود جنرال دوستم به افغانستان شود.
با این وجود یک منبع نزدیک به ریاست جمهور به رسانه‌ها گفته که این موضوع ارتباطی با ریاست جمهوری ندارد و هواپیما به دلیل نقص فنی و یا مشکلات داخلی بین آنها اجازه نشست ندارد.
برخی منابع نیز روز گذشته اعلام کرد که هواپیمای جنرال دوستم در «آستانه» پایتخت ترکمنستان فرود آمده است و احتمالا از طریق مرز مشترک ترکمنستان-افغانستان وارد کشور خواهد شد.
با این جود برخی از کارشناسان معتقدند که نیروهای خارجی به فرمان اشرف غنی مانع فرود هواپیمای دوستم شده‌اند زیرا نگران هستند که جنرال دوستم پس از مستقر شدن در شمال کشور با بسیج اقوام ازبک علیه حکومت دست به مقاومت مسلحانه بزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала