آمریکا قوانین بازار نفت را لغو میکند

© Flickr / Eric B.آمریکا قوانین بازار نفت را لغو میکند
آمریکا قوانین بازار نفت را لغو میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تناقض بازار انرژی: با وجود قیمت پایین، آمریکایی ها یکی پی دیگری برج های استخراج نفت را برمه کاری کرده اند، تا در زمینه نفت زیادی را بدست اورند. این عمل آمریکایی ها اوپک را تحریک میکند.

بهترین تداوی برای قیمت های پایین-  قیمت پایین است. دراین مورد بازار خود بخود پاکاری میشود تاکنون وضع بازار نفت معلوم نیست.  اگر قیمت یک محصول خاص پایین باقی میماند، فروشندگان بازار را ترک میکنند. اگر عرضه کم باشد قیمت به طوری سرسام اور بالا میرود. اما در حال حاضر این سیستم اتوماتیکی در بازار انرژی کار نمی کند. گرچه قیمت نفت از 50 دالر کمتر شده است.

شرکت های نفتی آمریکایی به طور دو مدار قدرت را افزایش میدهد. در دو هفته گذشته برای استخراج بیشتر نفت کمپنی شیل دو برج نفت کشی را راه اندازی کرد. تعداد حفاری چاه ها به اصطلاح فعال به 765 افزایش یافته است. که این رقم از اپریل سال 2015 بالاتر است. از ماه می سال 2016 این تعداد دو برابر شده. قابل توجه است، که قیمت نفت به طور قابل توجهی تغییر نکرده است. "وضع بازار نفت به احتمال زیاد بعدتر روشن میشود" — این مطلب را یک تحلیلگر در شرکت تحقیقاتی مدیریت ریسک جهانی (مایکل پولسن) بیان داشته است. 

بهای نفت در کدام جهت تغییر میکند؟ - اسپوتنیک افغانستان
بهای نفت در کدام جهت تغییر میکند؟

سرمایه گذاری بیش از حد در صنعت نفت

در این مورد، دو جنبه مهم وجود دارد. شرکت های انرژی امیدوار است که تقاضای جهانی نفت دو باره به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. با توجه به بهبود اقتصادی به طور همزمان، این فرضیه به حد جسارت امیز بنظر نمی رسد. از سوی دیگر، شرکت های استخراج معدن به طور قابل توجهی مخارج خود را کاهش میدهد. برای شرکت های استخراج نفت قیمت پایین تادیه می شود. به خصوص برای کسانی که در نفت شیل شرط می بندد.

این روند شامل استخراج مواد خام از سنگ میباشد و این تکنالوژی بطور دو مدار تکمیل میشود.

"در حالی که فعلآ ما نمیتوانیم به اطمینان بگویم چه قیمت به تعادل عرضه و تقاضا کمک میکند". — این مطلب را تحلیلگر گلدمن ساکس "جفری کوری"، بیان داشته است.

"صنعت تخته سنگ دائما در حال تکامل است و مسئول یک نظم نوین جهانی در بخش نفت است".

به عقیده او در بخش صنعت بیش از حد سرمایه گذاری شده و هدف آن تنظیم تولید موثرتر و درعین زمان جلوگیری از ورشکستگی میباشد. او حتی معتقد است که حتی ممکن است قیمت یک بیرل نفت از 40 دالر ارزانتر شود فعلآ نفت بازار روشن نیست.

در حال حاضر، قیمت نفت خام برنت در معاملات 48.91 دالر آمریکایی، درجه آمریکا WTI — زیر 47 $ بفروش میرسد. این یک عمل تحریک امیز علیه اوپک است.

در اواخر ماه می، کشورهای عضو موافقت کردند که کاهش تولید نفت را تمدید کند. و روسیه را نیز در این روند، که بزگترین کشور تولید کننده در جهان است دعوت کرد. و هدف از این کار این بود که بازار از بابت تیل مشبوع شده و باید از اشباع تیل جلوگیری بعمل آید.

اکنون معلوم شده که شرایط کافی نیست به نظر می رسد که میلیاردها دالر، برای شکستن قدرت از کارتل به صنعت نفت شیل آمریکا کمک کرده. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала