جنرال خداداد: «طیاره های امریکای جواب گوی محاربه درقرن ۲۱ نیستند»

© AP Photo / Scott DaltonОтремонтированные американские вертолеты UH-1 "Huey"
Отремонтированные американские вертолеты UH-1 Huey - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز روسیه در سوریه و با الحاق کریمه نشان داد که جایگاه قبلی اتحاد جماهر شوری را دو باره بدست اورده و در حقیقت صلح دنیا و منطقه بدون اشتراک روسیه امکان ناپذر است.

رئیس جمهورافغانستان در نشست خبری به تاریخ ۱۷ جولای گفت که استراتیژی امریکا نهایت مثبت است در قبال افغانستان، عمل را ببینید اول ۸۶۰ میلیون دالر برای قوای هوایی ما، رئیس جمهور محترم ترمپ اختصاص داد در سال ۲۰۱۸ شما شاهد این خواهید بود که قوای هوایی افغانستان به صورت بنیادی با طیاره های امریکایی مجهز میشود و در سال ۲۰۲۰ این قوا تکمیل میشود.
جنرال خداداد ریس بازرسی قوای مسلح افغانستان در مصاحبه با آٰژانس خبری اسپوتنیک گفت: اکمال قوای هوای افغانستان در تشکیل وزارت دفاع یکی از اولویت های کاری رییس جمهور می باشد.
جنرال خداداد می گوید که قوای ملی افغانستان تا هنور ناتکمیل است و در صورت که تمکیل نشود، نمیتواند مبارزه با تروریزم در کشور را ادامه بدهد. 

اجاره دار حکومت امریکا در افغانستان بر رشوه 250 هزار دالر از شرکت های افغانی اعتراف نموده است

آقای خداداد می گوید:‌ «امروز نواقصات در طیاره های که امریکا برای افغانستان فرستاده وجود دارد. این طیاره ها کهنه بوده و جواب گوی محاربه درقرن ۲۱ نیست».
او گفت که افغانستان از جامعه جهانی خواهان طیاره های جدید اند تا قوای هوای بتواند به پای خود استاد شوند.
به گفته جنرال خداداد تعداد زیاد از نیروهای هوای افغانستان تحصیل کرده روسیه هستند و با تجهیزات روسی آشنای کامل دارند. امروز نیروهای افغانستان در کشور های پولند، چک، امریکا و دیگر کشور ها آموزش می بینند، اما ناکافی است، چون نیروی که همه چیز را از نو آغاز کرده باشد در مدت چند سال نمی تواند دو باره سر پا ایستاده شود. 
چگونه امریکا اقتصاد افغانستان را به مواد مخدر وابسته کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
چگونه امریکا اقتصاد افغانستان را به مواد مخدر وابسته کرد؟

ریس بازرسی قوای مسلح افغانستان در مورد این که با چنین نیروی افغانستان چگونه میتواند با تروریزم در کشور مبارزه کند گفت: « بهتر خواهد بود اگر برای مبارزه با تروریزم نه تنها در افغانستان، بل در جهان روسیه، امریکا و نیرو های ناتو با زبان و برنامه مشترک کار کنند و در غیر آن مبارزه علیه تروریزم نا ممکن است».
استاد سید مسعود؛ کارشناس امور اقتصادی و استاد دانشگاه کابل می گوید که مشکل در اینجاست که برای نیروی نظامی افغانستان پول اختصاص داده شده مستقیم پرداخته نمی شود. کشور های خارجی خود با پول های اختصاص شده برای نظامیان افغان خریداری می کنند.
امریکای ها با ۸۶۰ میلیون دالر را خود به مصرف می رسانند. به همین دلیل کارشناسان نظامی نگران این اند که امریکا باز هم طیارات جنگ دوم جهانی را برای نیروی هوای ما خریداری نکنند.
استاد مسعود در ادامه به آژانس خبری اسپوتنیک گفت که افغانستان به تجهیزات ضرورت دارد که بتوانند از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند. 
جان مک کین:  امریکا در جنگ افغانستان با شکست مواجه است - اسپوتنیک افغانستان
جان مک کین: امریکا در جنگ افغانستان با شکست مواجه است

او خاطرنشان ساخت که تعداد زیاد نظامیان افغانستان تربیه یافته روسیه هستند و مجهز به مهارت ها و دانش روسی هستند. و اگر آنها در روسیه تحصیل کرده اند به این معنی نیست که وطن فروش اند.
به گفته استاد مسعود تحصیل کرده های افغان در روسیه متخصصین اند که سالهای متمادی در اردوی افغانستان ایفای وظیفه نموده و با کمک آن ها نیرو نظامی کشور دوباره کار را آغاز نمودند.
او می گوید که در زمان رهبری داکتر نجیب الله قوای هوای افغانستان یکی از کوچکترین، اما قوی ترین قوا در منطقه بود.

امروز روسیه در سوریه و با الحاق کریمه نشان داد که جایگاه قبلی اتحاد جماهر شوری را دو باره بدست اورده و در حقیقت صلح دنیا و منطقه بدون اشتراک روسیه امکان ناپذر است. 

از سوی دیگر سلاح روسی در حقیقت اسلحه از مد رفته نیست و امروز بازار افغانستان یکی بازارهای خوب برای فروش اسلحه روسی و امریکای می باشد. 

مردم عادی امریکا بر این باورند که امریکا استقلال خود را از افغانستان گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
مردم عادی امریکا بر این باورند که امریکا استقلال خود را از افغانستان گرفته است

این کار شناس اقتصادی می گوید در صورتی که برای روسیه اجازه داده شود این کشور اسلحه با کیفیت بسیار بلند دارد که نیروی نظامی افغانستان میتواند از آن استفاده نماید. امروز کلاشنیکوف روسی به مراتب بهتر از اسلحه امریکای می باشد.
به نظر استاد مسعود افغانستان نیرو های زمینی خود را میتواند با سلاح هندی و هوای خود را با تجهیزات روسی مجهز نمایند تا بتوانند از کشور خوبتر و بهتر دفاع نماید.
امروز نظامیان امریکایی در افغانستان مسئولیت آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان را بر عهده دارند و برخی از نظامیان این کشور به عملیات ضد تروریستی و حمایت هوایی از نیروهای امنیتی افغان مشغول هستند.
همچنین در ماه می، ارتش امریکا ۱۵۰۰ سرباز نیروی ویژه خود را به افغانستان اعزام کرد. این در حالی است که حملات گروه‌های تروریستی ثبات افغانستان را هنوز هم تهدید می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала