جنگنده های MiG-35 برای نخستین بار به عموم مردم نشان داده شد + ویدیو

© Sputnik / Ramil Sitdikovجنگنده های MiG-35 برای نخستین بار به عموم مردم نشان داده شد + ویدیو
جنگنده های MiG-35 برای نخستین بار به عموم مردم نشان داده شد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نمایشگاه حمل و نقل هوایی بین المللی در ماکس-2017 برای نخستین بار جنگنده های میگ-35 چند منظوره روسی نسل ++4 به نمایش گذاشت شد.

به گزارش اسپوتنیک، ساخت جنگنده های چند منظوره میگ-35 از نیمه نخست سال 2000 در دو بخش میگ-35 سی و میگ-35 دی آغاز شد. طراحی این جنگنده در سال 2016 تکمیل شد. طول این جنگنده 17.3 متر و بلندی اش 4.73 و عرض آن با طول بالهایش 11.99 متر است. حداکثر وزن که توسط این جنگنده انتقال داده می شود 23.5 تن می باشد. این جنگنده دارای موتورهای RD-33MK و طراحی جدید سیستم یاب نوری OLS-35  است. همچنین شاهد تفاوت اندکی در بال‌های این جنگنده هستیم. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این تغییرات، توان حمل مهمات بیش از دو برابر مدل قبلی یعین میگ-29 است.

میگ-35 - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش تابستانی میگ-35

این جنگنده چند منظوره تا 2400 کیلومتر در ساعت می تواند سرعت بگیرد و سوخت مخازنش نزدیک به 3000 کیلومتر را کافی است. میگ-35 با توپ 30 میلیمتری GSH-30-1 مجهز است و ده جای برای شلیک و توانایی حمل 6.5 تن بمب را دارد. این جنگنده همزمان می تواند 10 هدف را شناسایی و همزمان بر 6 هدف شلیک کند.

کابین پیلوت جنگنده نسل ++4 به طور کامل از شیشه ساخته شده است. و دارای یک رادار و آنتن برای رویت دیگر جنگنده ها و هدف ها می باشد. نخستین پیش نمونه آن در ماه نومبر سال گذشته پرواز آزمایشی خود را انجام داد. و تا ماه جنوری پروازهای آزمایشی زیادی را برای کامل ساختن بخش های فنی اش انجام داد.

ساخت این جنگنده چند منظوره با هدف ایجاد برتری هوایی است که توسط شرکت میکویان گورویچ در روسیه طراحی و ساخته شده است. اولین پیش نمونه این جنگنده بنام MiG-29M2 اصلاح شده مدل اثبات گر تکنولوژی بود، 10 نمونه دیگر تاکنون از این جنگنده ساخته شده است و در حال حاضر در معرض آزمایش‌های گسترده قرار دارد. میگ —35 برای اولین بار بطور رسمی در سطح بین‌المللی در نمایشگاه هوانوردی Aero India 2007 معرفی شد. میگ —35 در 2 مدل، تک کابین و 2 کابین ساخته می‌شود که مدل 2 کابین آن بنام میگ —35 دی نام دارد. این جنگنده تا حد زیادی از نظر آویونیک و سیستم‌های سلاحی بهبود پیدا کرده بویژه رادار جدید (AESA) و همچنین طراحی منحصر به فرد سیستم مکان یاب نوری (OLS) این جنگنده را از سیستم زمینی کنترل رهگیری (GCI) بی‌نیاز کرده و قادر ساخته تا برای ماموریت‌های مختلف به شکل مستقل عمل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала