قطع کمک‌های تسلیحاتی آمریکا برای مخالفان رژیم اسد

© AFP 2023 / Delil SouleimanВероятные члены спецназа США в форме "Демократических сил Сирии" недалеко от Ракки
Вероятные члены спецназа США в форме Демократических сил Сирии недалеко от Ракки - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از" واشنگتن پوست" دولت آمریکا قصد دارد به ارسال کمک‌های تسلیحاتی خود برای شورشیان مخالف رژیم سوریه پایان دهد. به گفته یک مقام آمریکایی، این اقدام "پیروزی پوتین" به‌شمار می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از منابع خبری خود خبر داد که دونالد ترامپ تصمیم گرفته است تا برنامه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای حمایت تسلیحاتی و آموزش نظامی مخالفان مسلح در سوریه که علیه ارتش تحت فرماندهی "بشار اسد" می جنگند را متوقف کند.
بر اساس گزارش این روزنامه‌، رئیس جمهور ایالات متحده حدود یک ماه پیش، پس از ملاقاتی با مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا و هربرت ریموند، مشاور امنیتی خود تصمیم گرفته است که ارسال کمک‌های تسلیحاتی برای شورشیان مخالف رژیم سوریه را پایان دهد.
عملیات محرمانه سازمان سیا برای کمک به شبه‌نظامیان "میانه‌رو" مخالف رژیم سوریه یکی از طرح‌های دولت باراک اوباما برای سرنگونی رژیم سوریه بود که در سال 2013 به اجرا درآمد.
سخنگوی ترامپ این خبر را تایید نکرده و سازمان سیا نیز از هر گونه تفسیری در این مورد سر باز زده است.
یک مقام دولتی آمریکا به واشنگتن پست گفته است، اگر این اقدام صورت بگیرد، پوتین پیروز شده است.
تا آخر روشن نیست که آیا توقف این کمکها شامل گروههای مسلح مخالف دولت سوریه که در مناطق جنوبی خاک سوریه فعال هستند نیز می شود یا نه. البته بسیار بعید است که این مسئله شامل کمکهای نظامی آمریکا به شبه نظامیان کرد در شمال سوریه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала