ساختن سلاحهای عصری و پیشرفته در روسیه

© Photo / JSC "Kalashnikov" Concern"ساختن سلاحهای عصری و پیشرفته در روسیه
ساختن سلاحهای عصری و پیشرفته در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمپنی که کلاشینکوف AK-47، را ساخته در تلاش ساختن سلاح جدید و پیشرفته میباشد: کمپنی توپ روباتیک میسازد، که می تواند اهداف را بطور مستقلانه از بین ببرند.

بر اساس گزارش رسانه ها، «کلاشینکوف»، سلاح اتومات جنگی را طرح ریزی کرده است که بر اساس شبکه نیرونی بوجود آمده و میتواند اهداف را شناسایی و بدون در نظر گرفتن فعالیت عمله از بین ببرد. این مطلب در تاریخ  5 جولای آژانس خبری تاس از نقل مدیر مواصلات کمپنی  صوفیه ایوانوا گزارش داده است. «شبکه های نیرونی» عصری با وسایل آتشی مانند طیارات بی پیلوت، و سایط محاربوی زمینی نه تنها امکان اتخاذ تصمیمگری مستقلانه میدهد بلکه امکان تطابق به وضع و همچنان استفاده از تجارب کسب شده را طبف و ظایف عمده فراهم میاورد.

این وسیله، بطور مستقل فعالیت کرده میتواند. کمپنی کلاشینکوف از دیر زمان با رباتیک و مغز مصنوعی آزمایش ها به پیش می برد. در ماه مارچ تولید کننده سلاح، یک زره پوش  کاملا جدید BAS-01G Companion را به نمایش گذاشت.

این تانک کوچک (Mini-tank) که هفت تن وزن دارد با استفاده از ماشیندار PKTM، و راکت ضد تانک "کورنت-EM" اهداف زمینی را ازبین میبرد. به نظر انتشارات Defense One این یکی از علت های پیروزی بر دشمن در سوریه می باشد. اما واقعیت  این اظهارات تاکنون تائید نشده است. مهمترین است که  تولید کنندگان تجهیزات نظامی روسی به احتمال زیاد از طراحان وزارت دفاع ایالات متحده امریکا در استفاده از مغز مصنوعی در میدان جنگ پیش شدند.   

پنتاگون معتقد است که مغز مصنوعی وسیله مهم در فعالیت های تحلیلگران استخباراتی میباشد، ولی ارتباط به کاربردی سیستم های محاریوی که مستقلانه عمل می نمایید در نیروها به دیده شک مینگرد.  بر اساس گزارش شک به یک دلیل ساده است: ربات های مستقل قاتل به شیوه ای امریکایی مطابقت ندارد.

قرار دادن این فرضیه را که، رژیم های خودکامه واستبدادی با این باوراند که مردم فاقد آن است و به مردم نمی توان اعتماد کرد. این مطلب را در سال 2015 Defense One از قول یکی از معاونین وزارت دفاع "باب اورک" گزارش داده شده بود.

بنابراین آنها کاملا طبیعی تمایل به سیستم کاملا اتوماتیک دارند. "چرا من این را میدانم؟ بخاطرکه شوروی راجع به سیستم های کشفی و کمپلکس های ضربتی فکر میکردند، تا آنها را کاملآ اتوماتیک سازند. و ما در این مسابقه داخل شدیم. ما معتقدیم که برتری رقابتی ما مردم است".

مشخص نیست که چگونه انتقال قدرت از اوباما به ترامپ بر پلان های پنتاگون در مورد مغز مصنوعی و رباتیک تاثیر کرد. اما طراحان  نظامی دیر یا زود این ارزیابی را باید انجام دهند و این از اولویتهای کارشان هستند.  همانطوری که صوفیه ایوانوا گفته، نظامیان روسیه تخنیک های جدید را در ماه اگست در صحنه عمل خواهند دید، این زمانی خواهد بود که گردهمایی نظامی- تخنیکی  بین المللی تحت عنوان "اردو- 2017" دایر می گردد. و این بدان معنی است که در آینده ای نزدیک اردو با این هیولا در عمل روبرو خواهد شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала