گرسنگی 20 میلیون انسان را در جهان به مرگ تهدید میکند

© AFP 2023 / Stringer گرسنگی 20 میلیون انسان را در جهان به مرگ تهدید میکند
گرسنگی 20 میلیون انسان را در جهان به مرگ تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 20 میلیون انسان در چهار کشور در ماه های آینده با تهدید گرسنگی مواجه خواهند شد. سازمان ملل متحد راجع به وحشتناکترین بحران بشری از زمان جنگ دوم جهانی هشدار میدهد.

ولی نسبت به چنین وضعیت فوق العاده تا به حال — نه از طرف کدام حکومت و نه هم از جانب اتباع — واکنش وجود ندارد. در روز دوشنبه در اداره هماهنگ ساختن فعالیت های بشری سازمان ملل متحد خبر دادند که از جمله 27،6 میلیارد دالر که برای جلوگیری از گرسنگی در سال روان در یمن، سومالی، سودان جنوبی و نایجیریا ضروری می باشد، فقط 43% جمع آوری شده است. نظرسنجی کمیته بین المللی در باره نجات نشان داده که 85% امریکایان تا اندازه زیادی راجع به کمبود مواد غذایی خبر ندارند.
کمیته این را «مساله کمتر تنویرشده، ولی در عین حال مساله بسیار مهم عصر ما میداند». ارقام احصائیوی سازمان ملل متحد، حکومت امریکا و گروپ های خصوصی این بیانات را تائید میکنند. طبق معلومات USAID — آژانس امریکا در باره انکشاف بین المللی، بیش از نیمی از جمیعت سومالی و سودان جنوبی به کمک های اضطراری مواد غذایی نیاز دارند. جنگ های داخلی در این کشورها در توامیت با بارش های بسیار کم بهاری باعث کاهش شدید ذخایر مواد غذایی گردیده اند.
در نایجیریا در حدود 5 میلیون نفر در ولایات شمال-شرقی، جای که گروه تروریستی «بوکو حرام» فعالیت های خود را فعالانه تحقق می بخشد، با تهدید گرسنگی مواجه می باشند.
معلومات تکان دهنده از یمن، جای که طبق معلومات سازمان ملل متحد، 20 میلیون نفر به کمک بشری نیاز دارند، مواصلت می ورزند. برعلاوه میلیون ها مردم که با کمبود مواد غذایی مواجه اند، از آواخر ماه اپریل از شیوع مرض ساری کلولرا بیش از 330 هزار نفر صدمه دیدند.
تقریباً هر ساعت یک نفر از گرسنگی جان میدهد. کمک کنندگان کمتر از 40% کمک های ضروری در اختیار یمن قرار داده، تا از گرسنگی جلوگیری بعمل آورده شود و چندی قبل ماموران مجبور شدند بخش از این پول ها را برای مبارزه با کولرا مصرف نمایند.
در هر چهار کشور یادشده اطفال با مشکلات زیادی طاقت فرسا مواجه اند: طبق معلومات گروپ کمک، 4،1 میلیون طفل که با کم خواراکی مزمن سنگین روبرو اند، میتوانند در چند ماه آینده در صورت جان دهند، اگر کمک های عاجل به آنها صورت نه گیرند.
ایالات متحده امریکا به درخواست های سازمان ملل متحد نسبتاً سخاوتنمدانه پاسخ دادند. این کار عمده تاً از برکت کانگرس که در بودجه سال روان مبلغ 990 میلیون دالر اضافی جهت کمک مواد غذایی برای چهار کشور شامل ساخت، صورت گرفت.
کارمندان خدمات کمک رسانی شکایت میکنند که اداره ترامپ وجوه را بصورت بطی تقسیم میکند، ولی اداره USAID در ماه جاری راجع به تخصیص دادن 630 میلیون دالر اضافی اعلام داشته است. بعد از این حجم مجموعی کمک امریکا به 9،1 میلیارد دالر رسیده است.
با تاسف، سیاست امریکا در عرصه امنیتی بحران را فقط تشدید می سازد که کمک های بشری متوجه حل ان است.
پنتاگون در یمن بازهم از مداخله ناحق تحت رهبری عربستان سعودی حمایت میکند که مانع واردات مواد غذایی و دارو میگردد.
اگرچه جامعه تا به حال بصورت نهایی مقیاس پرابلم ها را درک نمی کند، ولی ایجاد ایتلاف بی مثال که از هشت سازمان بزرگ خصوصی امریکا در مورد کمک رسانی تشکیل شده، به یکی از حوادث امیدوار کننده مبدل گشته است.
ایتلاف جهانی در باره حالات اضطراری در روز دوشنبه کمپاین دو هفته یی در باره جمع آوری پول آغاز کرده است. این کمپاین توجه چند کارپوریشن امریکایی، بشمول Blackrock، PepsiCo و Google جلب نموده؛ وجوه جمع آوری شده بصورت مساویانه بین گروپ ها تقسیم و برای کمک به چهار کشور و همچنان شش کشور همجوار با آنها استفاده خواهد شد.
این گروپ کاملا درست به این نقطه توجه مبذول داشته که تاخیر بعدی در رساندن کمک — چه نظر به نبود اعانه ها یا سستی بیروکراتیک در توزیع آنها، مستقیماً به مرگ میر منجر میگردد که تا هنوز میتوان از آن جلوگیری کرد.
کارولین مایلز، مدیر اجرائیه سازمان « Save the Children» («اطفال را نجات دهید») میگوید:«بحران — واقعاً به نقطه اوج خود نزدیک شده میرود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала