پاکستان شامل لیست حامیان هراس افگنان شد

CC0 / / Flag of Pakistan
Flag of Pakistan - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمریکا نام پاکستان را در فهرست نام های کشورهایی جا داده است که به هراس افگنان پناه‎ گاه امن فراهم کرده است.

به گزارش اسپوتنمیک به نقل از طلوع نیوز، در گزارش سالانۀ وزارت خارجه ایالات متحده امریکا از پاکستان همچون کشوری یاد شده است که به گروه های هراس افگن پناه گاه ها فراهم کرده است و این گروه ها از این کشور، حمله های شان را در افغانستان سازماندهی می کنند.
در بخشی از این گزارش آمده است که اسلام آباد در برابر طالبان افغان و شبکه حقانی از بهر کاهش تهدید ها در برابر منافع امریکا در افغانستان کارهای بسنده یی انجام نداده است.
در ادامۀ این گزارش نگاشته شده است: «هرچند پاکستان از تلاش ها برای کشانیدن طالبان و شبکه حقانی بر میز گفت وگوها به رهبری افغان ها، پشتیبانی کرده است، اما کارهای بسنده یی در برابر طالبان افغان یا شبکه حقانی انجام نداده است.»
در همین حال، وزارت دفاع ملی نیز از این اقدام ایالات متحده استقبال می کند و تأکید دارد که پاکستان از سالهای متمادی به این طرف، لانۀ امن هراس افگنان بوده است.
محمد رادمنش، معاون سخن گوی وزارت دفاع ملی در این باره بیان داشت: «بر پاکستان باید فشار آورده شود تا این که در برابر تروریزم مبارزه بکند و آنان را بیرون بکشد.»
این درحالی است که شماری از آگاهان سیاسی، لابی گری های کابل را برای وادار ساختن جامعه جهانی برای آوردن فشار بیشتر بر اسلام آباد، بسیار ارزشمند می دانند.
با این همه، رییس جمهور امریکا با گروه امنیت ملی اش در بارۀ جنگ امریکا در افغانستان گفت و گو کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала