ایران برای انتقال تکنولوژی با افغانستان همکاری می کند

© Fotolia / Borna_Mirایران برای انتقال تکنولوژی با افغانستان همکاری می کند
ایران برای انتقال تکنولوژی با افغانستان همکاری می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران در پیوند به انتقال تکنولوژی، اکتشاف و فن آوری با دولت افغانستان همکاری می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان معاون صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در دیدار که با مدیران ارشد وزارت معادن و پترولیم، سازمان زمین شناسی و وزارت مالیه افغانستان داشت گفت: بدور از مسائل اقتصادی ایران خواهان کمک و پیشرفت افغانستان می باشد. بنابراین اکنون با توجه به موقعیت مجتمع معادن سنگان که از یک طرف به ایران و از طرف دیگر به کشور افغانستان مشرف است، فرصت های خوبی برای همکاری های دوجانبه ایجاد شده است.

امضا 6 تفاهنامه همکاری مشترک بهداشتی و درمانی میان ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
امضا 6 تفاهنامه همکاری مشترک بهداشتی و درمانی میان ایران و افغانستان

رئیس هیات عامل ایمیدرو از اعلام آمادگی ایران برای احداث کارخانه مشترک بین دو کشور خبر داد و خاطرنشان ساخت: افغانستان دارای ذخایر بالای سنگ آهن است و ما آمادگی داریم کار اکتشافی را کامل و همچنین سنگ آهن تولید شده در افغانستان را فرآوری کنیم، ایران دارای منابع سرشار گاز است و این امکان وجود دارد که سنگ آهن استخراج شده از معادن افغانستان در ایران به صورت شمش تولید شود.

او در باره راه اندازی مرکز تحقیقات مواد معدنی در افغانستان گفت: مرز مشترک بین دو کشور ظرفیت های مناسب معدنی دارد و راه اندازی مسیر راه آهن تهران — هرات یک مزیت برای هر دوکشور محسوب می شود چراکه این موضوع حمل ونقل مواد معدنی در مسیر دو کشور را تسهیل خواهد کرد.

طاهر رضایی رئیس سازمان زمین شناسی افغانستان هم به نوبه خود از همکاری های ایران با دولت افغانستان ابراز خرسندی کرد و گفت: هر دو کشور دارای منابع سرشار طبیعی هستند و یکی از هدفگذاری های مسئولان افغانستان این است که در زنجیره صنایع استخراجی همچون ایران عمل کند.
او در ادامه افزود: البته مسائل امنیتی دلیل اصلی عقب ماندگی کشور ما در رسیدن به اهداف کلان اقتصادی بوده است دولت افغانستان برای جبران این موضوع هیات های مختلفی را برای بازدید از ظرفیت های ایران در بخش منابع میدانی و فرآوری به کشور ایران اعزام کرده است.
این در حالیست که امریکا ارزش معادن افغانستان را 3 تریلیون برآورد کرده است و افغانستان دارای معادن سرشار آهن و ذغال سنگ می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала