مبارزه بی رحمانه در بازار گاز

© AFP 2023 / Eric Piermontمبارزه بی رحمانه در بازار گاز
مبارزه بی رحمانه در بازار گاز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کلاوس شتراتمن (Klaus Stratmann) خبرنگار روزنامه Handelsblatt آلمان طی مصاحبه از محترمه ویستفال می پرسد، آیا تحریمات پلان شده امریکا علیه روسیه به مثابه حمله هدفمند بر پروژه خط لوله گاز «جریان شمالی – 2» بررسی شده میتواند. آیا این بیش از حد سطحی نیست؟

کریستن ویستفال در پاسخ گفت: بلی، مسوده مجلس سنای امریکا از چارچوب «جریان شمالی — 2» فراتر میرود. این تحریمات میتوانند هر کمپنی را متاثر سازد که در روسیه در احداث لوله های نو یا در حال بهره برداری نفت و گاز شرکت نماید. چنین تحریمات ثانوی مقیاس ماورای ارضی بصورت دردآور موسسات اروپایی را متائثر می سازند.
سوال: این تحریمات بصورت مشخص چگونه معلوم شده میتوانند؟
پاسخ: حتی سرمایه گذاری های نسبتاً کوچک که بصورت مستقیم یا تا اندازه زیادی متوجه حفظ، توسعه و ساختمان، عصری سازی و بهره برداری از لوله های نفت و گاز باشند، باید جریمه شوند. بدین ترتیب چند اصل کوپریشن در منطقه اتلانتیک نقض میشوند. تحریمات نو یک جانبه با شرکای اتحادیه اروپایی مورد توافق قرار نه گرفته و بصورت مشترک تحقق نمی یابند. صحبت همین اکنون بر سر آن مطرح بحث نمی باشد، تا بر امکانات آینده روسیه در باره استخراج تحریمات وضع شوند، بلکه مساله اینست، تا در آینده نزدیک صادرات نفت و گاز طبیعی روسیه را محدود سازند. این کار به تامین اروپا از نظر گاز تائثیر میکند. اگر هر موسسه اروپایی که در روسیه در سکتور لوله های گاز و نفت کار میکند، بر تحریمات امریکایی حساب کند، پس امریکایان وسیله نیرومند فشار در دست نخواهند داشت.
سوال: ایا امریکایان نمیخواهند د واقعیت زمینه را برای صدور گاز خود به اروپا آماده سازند؟
پاسخ: در اینجا منافع مطابقت مینمایند، به خاطریکه امریکایان میتوانند مواضع شان را در تجارت جهانی گاز تقویت نمایند. در اینجا مبارزه بی رحمانه رقابتی با یکدیگر به خاطر بازار اروپایی جریان دارد. تا به حال اروپا از این رقابت نفع می برد. اما منظره شاید تغییر کند.
سوال: شما عواقب ممکن اقتصادی این کار را برای آلمان چگونه ارزیابی میکنید؟
پاسخ: آنگاه اروپایان و خاصتاً آلمان باید گاز مایع بیشتر از امریکا دریافت نمایند. به این ترتیب بیلانس صادراتی آلمان به نفع امریکا تغییر خواهد کرد. افزایش صادرات آلمان بر واردات خار چشم امریکا است.
سوال: آیا شما ممکن میدانید که انقلاب در عرصه فریکنگ میتواند امریکایان را به این وادار سازد، تا در تجارت گاز در اروپا شامل گردند؟
پاسخ: این آنقدر غیرمترقبه نیست. امریکایان به وسیله فریکینک امکانات برای فعالیت های سیاسی خارجی کسب نموده اند. آنها حالا از آنها جهت دفاع از منافع شان استفاده میکنند. ولی اینکه آنها میخواهند مواضع شان را با چنین بی شرمی به کمک تحریمات علیه روسیه تامین کنند، باعث تعجب میگردد. همچنان عواقب آن برای کوپریشن در منطقه اتلانتیک و یکپارچگی اروپا باعث نگرانی میگردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала