انتظار شهزاده عربستان برای کناره گیری پدرش

© AP Photo / Hassan Ammarجانشین ولیعهد عربستان سعودی: چطور با ایران که منتظر ظهور مهدی موعود است مذاکره کنیم؟
جانشین ولیعهد عربستان سعودی: چطور با ایران که منتظر ظهور مهدی موعود است مذاکره کنیم؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افزایش گمانه ‌زنی‌ها درباره برکناری ملک سلمان، از نزدیک بودن زمان اعلام پادشاهی پسر او بر عربستان سعودی خبر میدهد.

به گزارش اسپوتنیک ، روزنامه رای الیوم، نوشت عربستان در پی تحولات و فرمان‌های سلمان بن عبد العزیز، پادشاه این کشور، به نفع پسرش محمد بن سلمان و جدید‌ترین تصمیم وی و نیز با توجه به اقدامات محمد بن سلمان برای نشستن بر تخت پادشاهی، هم‌اکنون فقط منتظر یک فرمان یا بیانیه است و آن هم اعلام کناره‌گیری سلمان بن عبد العزیز و آغاز پادشاهی محمد بن سلمان.
مقاله‌ای در روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: برای ما و چه بسا برای دیگران اطمینان از صحت اقدام عمدی و در حال تکرار غربی‌ها و خبرگزاری جهانی رویترز که اعلام کرد پادشاه عربستان دو روز دیگر به منظور ترک کشور، برای گذراندن تعطیلات در شهر طنجه در شمال مراکش آماده می‌شود، کار دشواری است.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد پادشاه عربستان نوار ویدیویی ضبط کرده که محتوایش اعلام کناره‌گیری‌ از قدرت به نفع پسرش محمد بن سلمان است و این نوار شاید ماه سپتامبر آینده پخش شود.
اما ملک سلمان در تصمیم اخیرش، پنجشنبه شب دستگاه «ریاست امنیت کشور» را —که زیر نظر هیئت دولت یعنی شخص پادشاه است- ایجاد کرد. شاید این آخرین گام مقدماتی برای کناره‌گیری سلمان بن عبد العزیز از قدرت باشد.
فرمان سلمان بن عبد العزیز برای ایجاد این دستگاه امنیتی و ملحق کردن همه نهادهای امنیتی دیگر به آن، از جمله نیروهای ویژه و قطعات مبارزه با تروریسم و شاخه تحقیقات، به معنای گرفتن همه اختیارات امنیتی مهم از وزارت داخله و تحویل آن به یک وزارتخانه تشریفاتی است که مأموریتش فقط محدود به مسائل راهنمایی و رانندگی و مبارزه با جرم و مواد مخدر و جرائم امثال آن است.
عربستان هم‌اکنون بر اساس پیش‌بینی‌ها فقط منتظر یک فرمان یا بیانیه است تا مردم این کشور بشنوند که در آن اعلام خواهد شد سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان از قدرت به نفع پسرش محمد بن سلمان کنار رفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала