کویت با ارسال یاداشت اعتراض آمیزی به لبنان ، اقدامات حزب الله را غیر مسئولانه خواند

© Flickr / mozzoomکویت با ارسال یاداشت اعتراض آمیزی به لبنان ، اقدامات حزب الله را غیر مسئولانه خواند
کویت با ارسال یاداشت اعتراض آمیزی به لبنان ، اقدامات حزب الله را غیر مسئولانه خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت کویت با ارسال یادداشت اعتراض رسمی برای دولت لبنان، از بیروت خواست مسئولیت اقدامات غیرمسئولانه حزب الله را به عنوان یکی از تشکل‌هایش بپذیرد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت کویت با ارسال یادداشت اعتراض رسمی برای دولت لبنان، از بیروت خواست مسئولیت اقدامات غیرمسئولانه حزب الله را به عنوان یکی از تشکل‌هایش بپذیرد.
طبق گزارش الجزیره، این یادداشت با استناد به رای محکمه در مورد پرونده مشهور به "باند العبدلی"‌ صادر شد.

در این پرونده محکمه کویت مدعی مشارکت حزب الله لبنان در جاسوسی و هماهنگی برای برگزاری نشست‌هایی علیه این کشور، تامین مالی، تهیه سلاح و آموزش استفاده از آنها برای این باند در داخل خاک لبنان جهت بر هم زدن نظم و اجرای اقدامات خصمانه علیه کویت شد.

در این یادداشت که عبدالعال القناعی، سفیر کویت در لبنان ارائه کرد، از دولت لبنان خواسته شده که اقدامات بازدارنده‌ای در مقابل اقدامات "ننگین" حزب‌الله اتخاذ کند.

در این یادداشت اعتراض آمده است، حزب الله یکی از گروه‌های شرکت‌کننده در دولت است و کویت از دولت لبنان می‌خواهد براساس روابط ویژه به مسئولیت‌های خود در قبال این چنین رویکردهای "غیرمسئولانه" حزب‌الله لبنان و عمل کرده و تدابیر بازدارنده برای این اقدامات در نظر بگیرد.

دیوان عالی کشور کویت روز یکشنبه گذشته حکم‌های برائت صادر شده در حق ۱۳ متهم را لغو کرد، همچنین حکم اعدام متهم اصلی پرونده مشهور به گروهک حزب الله را که متهم به داشتن اسلحه و "جاسوسی برای ایران" بود، لغو کرد.

پیشتر مسئولان کویتی اعلام کرده بودند که این باند را در اوت ۲۰۱۵ شناسایی و مقداری اسلحه و مواد منفجره را در مزرعه‌ای در منطقه مرزی العبدلی کشف و ضبط کرده بودند.

دادستانی کل کویت اعضای این باند را به مواردی چون گرایش به حزب الله لبنان، "جاسوسی برای ایران" و همراه داشتن اسلحه جهت انجام اقدامات تروریستی در کویت متهم کرد.

در پرونده العبدلی ۲۵ کویتی در کنار یک ایرانی به احکام مختلف زندان متهم هستند.

این در حالی است که انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز جمعه اعلام کرد: نگرانی ما از روابط قطر با ایران بعد از اینکه کویت دستور کاهش روابط با ایران را به بهانه ارتباط‌شان با باند العبدلی داد، کم‌تر شد.

این اظهارات نشان‌دهنده خرسندی امارات و سه کشور عربی دیگر از این رویکرد کویت است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала