روابط مخفیانه اسرائیل و عربستان سعودی

© Sputnik / Vladimir Vyatkinروابط مخفیانه اسرائیل و عربستان سعودی
روابط مخفیانه اسرائیل و عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تحلیلگر اسرائیلی: ریاض بیشتر از تل آویو به روابط میان عربستان و اسرائیل نیاز دارد و این روابط باید علنی شود.

به گزارش سپوتنیک به نقل از العالم، «جاکی حوکی» تحلیلگر مسائل عربی در رادیو ارتش اسرائیل ضمن انتقاد از سیاست فعلی کابینه اسرائیل که بر برگزاری دیدارها و تماس های محرمانه با نمایندگان عربستان سعودی سرپوش می گذارد، خواهان تغییر در شیوه ارتباط میان تل آویو و ریاض و علنی شدن این روابط شد.

پایگاه عربی 21 نوشت حوکی با انتشار مقاله ای در روزنامه اسرائیلی معاریو، از کابینه بنیامین نتانیاهو خواست که برگزاری دیدارهای محرمانه با نمایندگان نظام سعودی را انکار نکند وبه عربستان اجازه ندهد که با تایید نکردن برگزاری دیدارها با طرف اسرائیلی، وجهه خود را حفظ کند.

به گفته حوکی، نتانیاهو و وزرای او تلاش کرده اند که با اشاره به روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس، نشانه هایی را از ماهیت روابط محرمانه با عربستان و همکاری با این کشور، ارائه کنند.

وی افزود که وزیر اطلاعات اسرائیل به همکاری میان اسرائیل وکشورهای حوزه خلیج فارس اقرار کرده است واین روشی برای سرپوش گذاشتن بر همکاری با عربستان سعودی است.

این تحلیلگر اسرائیلی در ادامه با ذکر اینکه اسرائیل به "معشوقه پنهان" کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان تبدیل شده است، افزود: این وضعیت باید متوقف شود، اسرائیل باید برای تامین منافع خود، این رابطه را از این شکل مخفیانه خارج و آن را علنی کند.

وی با طرح این سوال که ارتباط با نظام حکومتی که فقط به منافع خاص خود می اندیشد، و وجهه اش در نزد میلیون ها شهروند عرب خدشه دار شده است، چه اهمیتی دارد، گفت: چنین نظامی به اسرائیل که یک قدرت منطقه ای است، نیاز دارد.

این تحلیلگر افزود: در عربستان نظامی حاکم است که از مدت ها پیش حیای خود را از دست داده است، و این که رابطه اش با اسرائیل علنی شود نیز برایش اهمیتی ندارد، برگه های برنده اسرائیل در منطقه افزایش یافته است و هر کسی که بخواهد با این رژیم ارتباط داشته باشد، باید خود را برای علنی کردن این ارتباط آماده کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала