زنی که با پاهای برهنه خود باعث هیجان مردم در عربستان سعودی گردید

© Fotolia / Karabanov84زنی که با پاهای برهنه خود باعث هیجان مردم در عربستان سعودی گردید
زنی که با پاهای برهنه خود باعث هیجان مردم در عربستان سعودی گردید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویدئو مودل به نام خلود ((Khulud که دامن کوتاه پوشیده و شکم اش برهنه بود و لباسی بر تن داشت که محاسن وجود اش در آن هویدا بود و در اطراف شهر در کوچه ها گشت وگذار میکرد که این عمل وی در پادشاهی مسلمانی اردوکس باعث رسوایی گردید.

پاهای برهنه مودل با رنگ سیاه نه چندان روشن و رنگ قرمز به شکل دایروی اغشته شده بود.  این زن که دامن کوتاه و نیم تنه به تن داشت در کوچه های شهر که مردم بسیار کم بود قدم میزد. که او تنها با نام اش خلود شناخته شده است —. در این ویدئو، که برای اولین بار به اپلیکیشن Snapchat پیام لود شده، نشان میدهد که خانم خلود چگونه در کوچه های تنگ به رنگ ریگی  قریه (اوشااوکر) در نزدیک مکان تاریخی چکر میزند.

قریه اوشااوکر از ریاض، پایتخت عربستان سعودی، دو ساعت فاصله دارد و مرکز وهابیت است. در این محل لازم است تا لباس خلعت سیاه و سفید — حجاب پوشیده شود. بر خلاف دستمال سر، که لزوماً در کشور پاچاهی حتمی نیست، حجاب برای زنان نوعی از لباس است. جستجو کردن زن با پاهای عریان در اینجا بی فایده است. بر این اساس، بسیاری از مردم عربستان در مقابل ویدئو خشم و واکنش خود را نشان دادند.

آنها در شبکه های اجتماعی خواستار بازداشت خانم خلود شدند، و درعین زمان به زودترین فرصت هشتگ عربی به نشر سپرده شد. در باره این زن جوان معلومات در دسترس نیست. برخی از کاربران ادعا میکنند که او تبعه عربستان سعودی نیست، بلکه از یمن است. سخنگوی پولیس در ریاض فواز آل میمن روز سه شنبه دستگیرشدن یک زن را تائید کرده است. از این زن جوان تحقیقات جریان دارد و در ضمن گزارش شده که ویدیو بدون اطلاع او منتشر شده است.

بسیاری مردم در توییتر به ماده 41 اشاره کردند. در این ماده قانون گفته شده است که باید به ارزش های جامعه عربستان و سنت ها آن احترام گذاشته شود.

«در غرب برای ما همان چیزی گفته می شود، ما باید قوانین را احترام کنیم. این تصاویر برهنه شهرت کشور ما را تضعیف و 30 میلیون مسلمانان را توهین کردند. ما باید بدانیم که درعقب این قضیه کی استاد است».

اما یک نقطه مقابل دیدگاه نیز وجود دارد. برخی منتقدان از استاندارد دوگانه استفاده میکنند.  آنها میزان محکومیت زنان را وابسته به ملیت و زبان میدانند.

«اگر زن خارجی می بود ما زیبایی او را ستایش میکردیم، اما به دلیل اینکه او تبعه عربستان سعودی است باید دستگیر و زندانی شود».- این مطلب را کاربرد شبکه اجتماعی توییتر در صفحه خود نوشته کرده بود.

بر روی بدن خلود تصویر خنده ایوانکا ترامپ نصب شده بود، پایین امضا کرده و نوشته "برای همه بچه ها، مشکل حل شده است."

اخیراً سفر دختر رئیس جمهور تحت هشتگ "بنت ترامپ"، به معنی — دختر ترامپ، هیجان واقعی را ببار آورد. برخی از سعودیها خواستند دست خانم را، که موهای طلایی داشت، بگیرند. این در حالی است که وی در سفر به عربستان سعودی از دستمال سر و حجاب خوداری کرده بود. این ویدیو حکومت عربستان سعودی را نیز تحت فشار قرار دادند. 

سال گذشته، ولیعهد محمد بن سلمان برنامه خود را "چشم انداز 2030" منتشر کرد، که برای کاهش وابستگی کشور به نفت طراحی شده بود. منتقدان او را متهم کرد که او نیز در نظر دارد تا جامعه را به تدریج به سوی وهابیت ببرد. فیلم Khulud اکنون به نقطه نظرها مختلف گرم شده است.

 یاداشت ایدیتور (هیئت تحریر): خانم دستگیر شد مگر پس رها شد. به او هیچ اتهام وارد نشده است.      

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала