عبدالله عبدالله: منافع ملی را قربانی خواست‎های تان نکنید

© Wikipedia / U.S. Department of Stateعبدالله عبدالله: منافع ملی را قربانی خواست‎های تان نکنید
عبدالله عبدالله: منافع ملی را قربانی خواست‎های تان نکنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت از سیاست‏گران کشور می خواهد که با درک اوضاع حساس کشور منافع ملی را قربانی خواست های شخصی شان نکنند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از طلوع نیوز،آقای عبدالله که روز یک‎‌شنبه (۱ اسد) در برنامۀ که به مناسبت دومین سال کاری پارلمان نمادین جوانان در کابل برگزار شده بود، سخن می‎زد، هرگونه تبلیغ را به سود تندروی و هراس افگنی، خیانت ملی عنوان کرد.

وی افزود: «وقتی که سیاسون کشور ما در تصامیم خود تمام راه پیش رو را و عواقب گفتار خود را، عواقب عمل کرد خود را سنجش نکرده باشند، خدای نخواسته این امکان وجود دارد که با نیت بسیار نیک، با منطق بسیار رسا، یک اقدام، یک حرف و یک جمله سبب برهم زدن اوضاع کشور شود.»

رییس اجراییه در این نشست، هم چنان بیان داشت که حکومت برای برگزاری انتخابات به موقع و شفاف پارلمانی و ریاست جمهوری، متعهد است.

آقای عبدالله بیان داشت: «وقتی می گویم تعهد به مردم سالاری انتخابات، انتخابات آینده، انتخابات پارلمانی، انتخابات شورای ولسوالی برگزاری اش تعهد ماست، اما این تعهد عملی شده نمی تواند بدون همکاری مردم، واقعأ در این جا همکاری قشر سیاسی افغانستان و همه مردم توقع می رود.»

در همین حال، فضل الهادی مسلم‎یار، رییس مجلس سنا ایجاد جریان های سیاسی مخالف حکومت از سوی مقام های حکومتی را غیرمنطقی می داند. وی می گوید: «من نمی دانم آن سیاسون و آن شمار کسانی که تمثیل سیاست را می کنند، با کدام جرأت بر خلاف این نظام- که ازهمین نظام می خورند و عزت این نظام را عزت خود می دانند و با همین نظام پروتوکول می کنند- باز هم مخالف این نظام قرار می گیرند؛ این کار را نه عقل و نه منطق قبول می کند. این دیوانگی است و خداوند این ها را از دیوانگی به هشیاری سوق دهد».

۱۳۰جوان از ولایت های مختلف با پشتیبانی مالی سازمان ملل متحد و حکومت، پارلمان نمادین جوانان افغانستان را شکل داده اند.

آنان در دومین سال کاری شان چالش هایی را که در یک سال با آن ها رو به رو شده اند، بررسی می کنند و طرح هایی را برای بهبود حکومت، مطرح می سازند.

آغامحمد قریشی، رییس پارلمان نمادین جوانان در این باره گفت: «تعلیم و تربیه که یکی از نیازهای اساسی زنده گی ما دانسته می شود با بسیار تأسف که با حضور جامعه جهانی و با مصرف میلیون ها دالر، هنوز هم ما در بخش معارف مشکلات داریم».

پارلمان آموزشی جوانان در روز نخست ماه اسد سال پار برای دوسال ایجاد شد.

جوانان در نشست های پارلمان جوانان افغانستان، در بارۀ شیوۀ کار شورای ملی و چه گونه گی نماینده گی از مردم، می‌آموزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала