هشدار لوی درستیز قوای مسلح امریکا به کوریای شمالی

© Flickr / (stephan)هشدار لوی درستیز قوای مسلح امریکا به کوریای شمالی
هشدار لوی درستیز قوای مسلح امریکا به کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوی درستیز قوای مسلح آمریکا گفت، آمریکایی‌ها باید آماده احتمال تقابل نظامی با کوریای شمالی باشند چون برنامه اتمی این کشور تهدیدی جدی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو،‌ اگرچه جنرال جوزف دانفورد،‌ لوی درستیز قوای مسلح آمریکا به اهمیت در نظر گرفتن فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه‌های اتمی و راکتی کوریای شمالی تاکید کرد، اما تاکید کرد که گزینه نظامی نیز باید در دستور کار باشد.
وی ادامه داد: افراد زیادی درباره گزینه‌های نظامی علیه کوریای شمالی با استفاده از واژه "غیرقابل تصور" صحبت می‌کنند. اما همانطور که به همتایانم گفته‌ام، این مساله غیرقابل تصور نیست که گزینه نظامی را برای واکنش به ظرفیت‌های اتمی کره شمالی در نظر بگیریم. آنچه برای من غیرقابل تصور است این است که اجازه دهیم تا کشوری با استفاده از توانایی‌های اتمی خود "کلورادو" را هدف قرار دهد. کار من این است که گزینه‌های نظامی را به گونه‌ای تقویت کنم که چنین اتفاقی رخ ندهد.
لوی درستیز قوای مسلح آمریکا در جریان سخنرانی در نشست امنیتی "آسپن" با حضور مقام های ارشد امنیتی ملی، کارشناسان و سایر افراد برجسته که روز شنبه پایان یافت، به بررسی اوضاع در شبه جزیره کوریا و گزینه‌های مربوط به کوریای شمالی پرداخت و تاکید کرد که آمریکا و متحدانش چون جاپان و کوریای جنوبی خودشان را برای رویارویی با حملات احتمالی کوریای شمالی آماده کرده‌اند.
در نشست روز شنبه،‌ دانفورد همچنین مکررا تاکید کرد که از رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه‌های مختلف شامل جلب حمایت بیشتر بین المللی در اعمال فشار بر کوریای شمالی و تلاش برای احیای روابط دیپلماتیک میان قطر و سایر کشورهای همسایه، حمایت می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала