دولت ترامپ از طرح کانگرس برای تشدید تحریم‌های ایران و روسیه حمایت می‌کند

© Sputnik / Vladimir Vedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر دولت ترامپ از طرح کانگرس برای تشدید تحریم‌های ایران و روسیه حمایت می‌کند
دولت ترامپ از طرح کانگرس برای تشدید تحریم‌های ایران و روسیه حمایت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی قصر سفید بر حمایت دولت آمریکا از طرح کانگرس برای تشدید تحریم‌های ایران و روسیه تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کانگرس آمریکا، سه‌ شنبه جاری طرح تصویب تحریم‌های سخت علیه روسیه، ایران و کوریای ‌شمالی را به رای می‌گذارد و این طرح در صورت تصویب، برای کسب امضای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری، به قصر سفید فرستاده خواهد شد.
این مصوبه توانایی دونالد ترامپ برای برداشتن تحریم‌ها علیه روسیه را محدود خواهد کرد. ترامپ خود اخیرا تأکید کرده است که تا زمانی که بحران در سوریه و اوکراین حل نشود، تحریم‌های روسیه پا بر جا خواهد بود.
این در حالی است که سارا هاکبی سندرز سخنگوی قصر ‌سفید، روز گذشته به شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گفت که رئیس‌جمهوری این مصوبه را امضا خواهد کرد.
هاکبی سندرز گفت: «پیش‌نویس اول طرح نگارش ضعیفی داشت ولی ما توانستیم با مجلس نمایندگان و سنا درباره آن همکاری کنیم.»
سخنگوی قصر سفید افزود: «ما از طرح فعلی حمایت می‌کنیم و به همکاری با مجلس نمایندگان و سنا برای وضع تحریم‌های شدید علیه روسیه همکاری خواهیم کرد تا زمانی که اوضاع در اوکراین حل و فصل شود.»
دیدار مقام‌های دولت دونالد ترامپ در هفته‌های گذشته با قانونگذاران آمریکایی جهت اعمال برخی تغییرات در طرح سنا، منجر به گمانه‌زنی‌هایی در مورد وتوی احتمالی این مصوبه توسط رئیس‌جمهور آمریکا شده است؛ زیرا پس از رأی مثبت مجلس نمایندگان هم، تأیید رئیس‌جمهور آن را تبدیل به قانون خواهد کرد.
در این زمینه سناتور جمهوری‌خواه «جان ثان» و سناتور دموکرات «بن کاردین» ابراز اطمینان کردند که رأی مثبت نمایندگان کانگرس به این مصوبه به تعدادی خواهد بود که رئیس‌جمهور امکان وتوی احتمالی آن را نخواهد یافت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала