ارزیابی نخستین طرح پلان شهری کابل توسط رئیس جمهور افغانستان

© AFP 2023 / Filippo Monteforteارزیابی نخستین طرح پلان شهری کابل توسط رئیس جمهور افغانستان
ارزیابی نخستین طرح پلان شهری کابل توسط رئیس جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان شام امروز نخستین طرح و پلان دیزاین شهری کابل را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان شام امروز از طریق ویدیو کنفرانس نخستین طرح و پلان دیزاین شهری کابل را مورد ارزیابی قرار داد.

شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
آیا متروبس در حمل و نقل شهری کابل تاثیر مفید خواهد گذاشت؟ + عکس

در جریان این ویدیو کنفرانس سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی و مسکن افغانستان، اجمل احمدی مشاور رئیس جمهور افغانستان در امور مالی و بانکداری، الهام عمر هوتکی رئیس اداره انکشاف زون پایتخت، عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل و شماری از متخصصان حضور داشتند.

ابتدا نخستین طرح و پلان دیزاین شهری کابل از سوی متخصصان کمپنی ساساکی از طریق پرزنتیشن به رئیس جمهور کشور ارائه گردید.

پلان متذکره دیدگاه جدید دیزاین شهری کابل را به گونه همه جانبه و گسترده منعکس می سازد که در مطابقت به آن، پروژه های اساسی عاجل به منظور وسعت بخشیدن به شهر کابل آغاز و تطبیق خواهد شد.

در مطابقت به این طرح، انکشاف دوطرف سرک های دارالامان و میدان هوایی کابل در نظر گرفته شده است و همچنان طرح دیزان اعمار کامپلکس ادارات دولتی در حومه قصر دارالامان شامل این پلان می باشد.

رئیس جمهور افغانستان پس از مشاهده و ارزیابی نخستین طرح و پلان دیزاین شهری کابل، آنرا مورد ستایش قرار داد و بر همکاری و هماهنگی بیشتر میان متخصصین سکتور شهری و کمپنی ساساکی تاکید کرد و بخاطر غنی سازی پلان مذکور هدایات لازم صادر نمود.

همچنان رئیس جمهور افغانستان بااشاره به اهمیت تاریخی شهر کابل، طرح متذکره و توجۀ متخصصان در فراهم نمودن سهولت های لازم برای شهروندان کابل، از جمله آغاز کار اولین میتروی شهری و در نظر گرفتن ساحات اکادمیک و پارک ها و بازسازی دو طرف دریای کابل در این پلان را مورد ستایش قرار داد و بر تطبیق آن تاکید ورزید.

قابل یادآوری است، که چند پیش کار ساخت و ساز نخستین متروی شهری در کابل آغاز گردید. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала